دکتر عفت رفیعی :

شمار بیماران بستری و سرپایی کرونا افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۹۷۲۴
شمار بیماران بستری و سرپایی کرونا افزایش یافته است
فوق تخصص ریه و آی سی یو بیمارستان ولیعصر(عج) استان زنجان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا، مراجعه کنندگان سرپایی و افراد بستری در بیمارستان‌های این استان طی ۲ هفته اخیر روند صعودی یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر عفت رفیعی روز چهارشنبه عوامل اصلی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان را طولانی شدن مدت زمان قرنطینه و خستگی مردم و بی توجه شدن به رعایت موارد بهداشتی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از مردم هنوز به این باور نرسیده اند که این بیماری خطرناک است و به راحتی می تواند به مرگ بیمار منجر شود، به همین خاطر خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی نمی‌دانند.

این فوق تخصص ریه ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی است که بسیار سریع و راحت انتقال یافته و حتی افراد جوان را نیز گرفتار می کند.

وی اظهار داشت: از طرفی باور غلطی در بین مردم در خصوص اینکه جوانان به علت قوی بودن سیستم ایمنی بدن خود دچار این بیماری نمی‌شوند، رایج شده و این درحالی است که امروز درصد بالایی از بستری های آی سی یو را جوانان مبتلا به این بیماری تشکیل می دهند.

به گفته رفیعی، باید این باور غلط کنار گذاشته شود و در این خصوص افراد جوان بیش از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا به سه بخش خفیف، متوسط تا شدید تقسیم می‌شود و افرادی که دچار نوع خفیف بیماری کرونا می‌شوند نیازی به بستری ندارند و به صورت سرپایی نکاتی را آموزش دیده و در منزل دوران درمان بیماری را سپری می‌کنند.

این فوق تخصص ریه و آی سی یو بیمارستان ولیعصر(عج) استان زنجان ادامه داد: در برخی از بیماران نیز از نوع متوسط تا شدید، مشکلات شدید ریوی ایجاد می شود، بطوری که برای مراقبت و استفاده از دستگاه، به بخش‌های ویژه منتقل می‌شوند.

عوارض بیماری کرونا بر جای می ماند 

وی اظهار داشت: موضوع مهم اینکه برخی از افراد بهبودیافته از بیماری کرونا عوارض ماندگاری از این بیماری را خواهند داشت، به طوری که دیگر قادر به فعالیت در کارهایی که در گذشته انجام می‌دادند، نخواهند بود.

رفیعی افزود: به عبارتی دیگر این افراد نمی توانند همانند گذشته به زندگی عادی خود برگردند و حتی بعضی از مبتلایان برای ادامه تنفس به اکسیژن دائم و دستگاه نیاز خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: باور غلطی که در بین مردم رایج یافته اینکه مصرف سیگار و تریاک از کرونا پیشگیری می‌کند در حالی که چنین چیزی نیست، نه تنها این مواد پیشگیری کنده از کرونا نیست بلکه به ریه هم آسیب می‌زند و همین آسیب، افراد را مستعد ابتلا به بیماری کرونا می‌کند.

این فوق تخصص ریه و آی سی یو با تاکید بر جدی گرفتن بیماری کرونا، از هم استانی ها خواست برای پیشگیری از بیماری کرونا با رعایت نکات بهداشتی به خود و کادر درمانی استان کمک کنند تا این بحران نیز سپری شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز