آفت زدایی بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع غلات علیه سن گندم در ارومیه

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۸:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۰۵۸۱
آفت زدایی بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع غلات علیه سن گندم در ارومیه
محمود سپهرفر سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه : بیش از 18 هزار هکتار از مزارع غلات در دو مرحله سن مادر و پوره آفت زدایی شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمود سپهر فر ضمن اعلام این خبر افزود: مبارزه با سن گندم از اواخر فروردین ماه سال جاری در شهرستان ارومیه آغاز و تا اوایل تیر ماه ادامه داشت. 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار داشت: از این مقدار 5500 هکتار سطح مبارزه با سن مادر و 12980 هکتار سطح مبارزه با پوره این آفت می باشد. 

محمود سپهر فر ضمن اشاره به اهمیت کنترل سن گندم تاکید داشت: سن غلات از مهمترین آفات مزارع گندم و جو می باشد و از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گندم و جو تغذیه کرده و به مزارع خسارت می زند. این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می گردد. 

وی در رابطه با اقدامات این مدیریت برای کاهش درصد سن زدگی و افزایش کیفیت گندم تولیدی گفت: پایش و رصد حشره در طول مدت رشدی گندم، آموزش و توصیه فنی و کارشناسی زمان مناسب کنترل و نظارت در زمان و نحوه اجرای مقابله با آفت از جمله اقدامات واحد حفظ نباتات شهرستان و شبکه مراقبت آفت در مراکز 11 گانه جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه بوده است. 

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه در ادامه بیان نمود: علف های هرز یکی دیگر از عوامل کاهنده عملکرد محصولات کشاورزی هستند که باید در جهت کنترل آنها مبارزه موثر و به موقع انجام گردد و عملیات مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو شهرستان ارومیه در سال زراعی جاری در  24 هزار هکتار صورت گرفته است.  

گفتنی است امسال 43 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان ارومیه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود 69 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز