حضور فیلم کوتاه «می خورد بر بام خانه» در هفته منتقدین کن

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۲۰۷۷۶
حضور فیلم کوتاه «می خورد بر بام خانه» در هفته منتقدین کن
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان؛فیلم کوتاه سه دقیقه ای ایرانی «می خورد بر بام خانه» در هفته منتقدین کن راه یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای ایرانی «می خورد بر بام خانه» تولید حوزه هنری استان کردستان به کارگردانی تیمور قادری با حمایت یکی از اسپانسر‌های اصلی جشنواره کن در هفته منتقدین کن حضور پیدا کرده است.

یکی از حامیان هفته منتقدین کن، اعلام کرد که از یک فیلم ایرانی به نام «می خورد بر بام خانه» ساخته فیلمساز جوان کردستانی، تیمور قادری، تولید حوزه هنری استان کردستان حمایت می‌کند.

امین مرادی افزود: این فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای در جشنواره آنلاین فیلم کوتاه با حضور داوران بین‌المللی که از سوی اسپانسر ترتیب داده شده بود به همراه دو فیلم کوتاه دیگر انتخاب شده اند تا در کنار هفت فیلم هفته منتقدین کن در دهم ماه ژوییه در مسابقه‌ای شرکت کنند که به شکل آنلاین برپا خواهد شد و جایزه اول اسپانسر به برگزیده آن اهداء خواهد شد.

 مرادی گفت: این فیلم‌ها در ماه سپتامبر در جشنواره سن سباستیان در اسپانیا به شکل فیزیکی هم به نمایش عمومی درخواهند آمد. قبل از آن در نهم ماه ژوییه می‌توان این فیلم را صورت رایگان تماشا کرد.

وی افزود: در کنار این موفقیت، این اسپانسراعلام کرده است از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی تیمور قادری حمایت خواهد کرد.

مرادی گفت: تیمور قادری متولد ۱۳۶۹شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است که تاکنون هفت فیلم کوتاه ساخته و در ۲۰۰ جشنواره داخلی و خارجی نیز حضور داشته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون بیش از ۵۰ جایزه سینمایی و دو جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان‌های «تابستان سرد» و «آدرسی که من گم شده‌ام» را در دو دوره جشنواره کسب کرده است.

مرادی خاطرنشان کرد: تیمور قادری از سال ۸۶ و در سن ۱۶ سالگی با ساخت فیلم کوتاه «مجوز» که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرد.

وی افزود: فیلم می‌خورد بر بام خانه، حکایت پسرنوجوانی کردستانی است که با مادربزرگش زندگی می‌کند، باران باریده است، سقف اتاق چکه می‌کند و هربار این دو پرسوناژ باید وسیله‌ای در جا‌های مختلف اتاق قرار دهند تا قطره‌ها در آن بیفتد … فیلم درنهایت سادگی و با احساس کارشده است. عنوان این فیلم در جشنواره‌های خارجی «خانه» است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز