رئیس‌کل دادگستری لرستان:

لزوم بسط و توسعه همکاری‌ بین دانشگاه لرستان و دادگستری کل استان / اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یابد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲۷
لزوم بسط و توسعه همکاری‌ بین دانشگاه لرستان و دادگستری کل استان  /  اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یابد
محمد رزم گفت:دانشگاه‌ها محل مطالبه‌گری، تحول و آرمان‌خواهی هستند اما دانشگاه‌ها نباید سیاست‌زده شوند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ رزم  دریدار با رییس داشنگاه لرستان  ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سیدفخرالدین رحیمی و شهید محمدحسین صادقی از شهدای حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی، اظهار کرد:دانشگاه محل کسب علم همراه با معنویت، اخلاق و انسان‌سازی است.

او  نقشه راه دانشگاه‌ها را تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های دانشگاه‌ها بایستی در جهت اجرا و عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کارکرد دانشگاه در جامعه اسلامی باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: این موضوع نیز اهمیت دارد که تلاش شود رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای بازار کار جامعه ایجاد شود تا اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یابد.

رزم گفت:دانشگاه‌ها محل مطالبه‌گری، تحول و آرمان‌خواهی هستند اما دانشگاه‌ها نباید سیاست‌زده شوند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند سیاست زدگی یک آسیب است ولی دانشجو باید بینش، نشاط و شناخت سیاسی داشته و مطالبه‌گر باشد.

او خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه اسلامی، دانشگاه، فقط رسالت آموزش علم ندارد بلکه علاوه بر این وظیفه، بایستی در ترویج آموز‌ه‌های معنوی و دینی نیز نقش ایفاء نماید تا ارزش‌های دینی و اخلاقی نیز در جامعه تقویت شوند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است؛ یعنی باید نیروی متعهد و متخصص برای جامعه اسلامی تربیت کند و براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص می‌تواند باعث تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی در جامعه اسلامی به سوی پیشرفت همه‌جانبه شود.

 رزم بیان کرد: علم‌آموزی در تعالیم دینی ما یک جایگاه والا و بسیار مهم دارد و این نشان می‌دهد دین اسلام، اهمیت ویژه‌ای برای کسب علم و دانش قائل است.

او یادآورشد: دانشگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک دانشگاه انسان‌ساز است و این موضوع، جایگاه والای نهاد دانشگاه در نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان از بسط و توسعه همکاری‌ بین دانشگاه لرستان و دادگستری کل استان استقبال کرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور متخصصان دانشگاهی و کارشناسان دادگستری با رویکرد تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در موضوعات حقوقی یا آسیب‌های اجتماعی، به رفع مشکلات این حوزه کمک نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز