صادرات استان البرز ۲۶ درصد افزایش داشته است/ هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۰:۲۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۱۲۳۸
صادرات استان البرز ۲۶ درصد افزایش داشته است/ هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از افزایش صادرات ۲۶ درصدی استان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: ارزش دلاری صادرات 12 ماهه گمرک استان در مقایسه با مدت مشابه سال 99 در مجموع 72 درصد رشد داشته بطوریکه از 317 میلیون دلار به 546 میلیون دلار رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی قابل توجه از صنایع و واحدهای تولیدی کشور در استان البرز مستقر است که با توجه به ظرفیت های اقتصادی بالایی که دارد می تواند میزان صادرات بسیار بالاتری را داشته باشد.

شاهمرادی افزود: بر این اساس باید سیاست گذاری های صادرات به سمتی باشد که بتوان بر اساس میزان رشد 26 درصدی تا پایان سال، صادرات یک میلیارد دلاری را تجربه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مهمتر از مقوله تولید یافتن بازار مناسب برای عرضه محصولات مختلف است، خاطر نشان کرد: در موضوع کرونا ظرفیت واحدهای تولیدی استان به سوی تولید مواد ضدعفونی کننده هدایت شد بطوریکه علاوه بر البرز سایر استانهای کشور نیز از این محصولات بهره مند شدند و کمبودی در کشور وجود نداشت.

وی یادآور شد: با توجه به اشباع کشور از مواد ضدعفونی کننده باید به دنبال بازارهای هدف از کشور های همسایه و....  بود تا بر اساس آن نیازمندها بتوان نسبت به تولید و صادرات اقدام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز