استاندار گلستان خبرداد:

برگزاری مراسمات عروسی عامل اصلی شیوع کرونا در شرق گلستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۱۳۰۴
برگزاری مراسمات عروسی عامل اصلی شیوع کرونا در شرق گلستان
استاندار گلستان با تاکید براینکه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب شیوع موج دوم کرونا شده است، افزود: برگزاری مراسمات عروسی از جمله عوامل شیوع مجدد این بیماری به ویژه در شرق استان گلستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، هادی حق شناس در حاشیه بازدید از بیمارستان های ارائه دهنده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه این بیماری مجددا شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد: همانطور که در موج اول شیوع بیماری کرونا مردم در کنترل آن نقش به سزایی داشتند در موج دوم نیز نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه افراد ضروری است، اظهار کرد: درصورت عدم رعایت این پروتکل ها سلامت مردم بیش از گذشته به مخاطره خواهد افتاد‌.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم در حوزه پیشگیری و کنترل کرونا داشته اند، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی در این حوزه باید بیشتر شود، در غیر این صورت مجبور به تشدید محدودیت ها خواهیم بود.

حق شناس شرکت در مراسمات عزا و عروسی در هفته های اخیر را یکی از مهم ترین عوامل شیوع مجدد کرونا در شرق استان گلستان دانست و گفت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی موجب شیوع موج دوم بیماری کرونا شده است‌.

وی با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با این بیماری رعایت توصیه های بهداشتی است، افزود: استفاده از ماسک در تمامی جلسات، تجمعات و رفت و آمدهای روزانه، شستن مکرر دست ها و عدم برگزاری مراسمات و تجمعات از جمله این توصیه ها میباشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه اختیارات مربوط به محدودیت های کرونایی به فرمانداران شهرستان ها تفویض شده است، اظهار کرد: هم اکنون برخی از فرمانداران محدودیت هایی را اعمال کرده اند که در صورت عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم، مجبور به تشدید این محدودیت ها خواهند لود.

حق شناس از عدم افزایش و ثبات تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در شرق استان گلستان خبر داد و اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی برای حضور پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی در مراکز درمانی شرق استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس وجود ندارد و  تجهیزات کامل و به اندازه کافی در اختیار کارکنان این مراکز قرار دارد.

خبرنگار: الهام امینی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز