استاندار لرستان:

احتمال بازگشت محدودیت ها به شهرهای در وضعیت قرمز / لزوم توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از مشکلات اقتصادی

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۱۴۲۴
احتمال بازگشت محدودیت ها به شهرهای در وضعیت قرمز / لزوم توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از مشکلات اقتصادی
سید موسی خادمی گفت: با توجه به شرایط کنونی احتمال بازگشت محدودیت ها به شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند، وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  خادمی روز یکشنبه در حاشیه  ستاد ملی مدیریت کرونا،اظهار کرد: از مصوبات جلسه امروز موضوع احتمال بازگشت محدودیت ها بود که شهرهای در وضعیت قرمز کشور را شامل می شود .

اوافزود: طبق مصوبه ستاد ملی، با پیشنهاد مسئولین شهرستانی و استانی شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند و با هماهنگی ستاد ملی مدیریت کرونا می توان به مدت یک هفته محدودیت های قبلی تعریف شده را اعمال کرد .

خادمی  با تأکید بر لزوم توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت ها، خاطر نشان  کرد: این محدودیت ها شامل تعطیلی بازار ها، کنترل رفت و آمد، تعطیلی ادارات و موضوعاتی از این دست می شود که در صورت رسیدن هر شهر به وضعیت قرمز، مجبور به اعمال آنها خواهیم بود ‌.

استاندار لرستان گفت :  موضوع مسکن از مهمترین دستور کارهای این روزهای دولت است که با جدیت در پی حل معضلات این حوزه هستیم .

خادمی بیان کرد: با تصمیم ستاد ملی، از امروز نظارت بر قیمت مسکن و اجاره املاک در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت این مشکل برطرف شود .

خادمی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت مسکن از طریق طرح اقدام ملی و واگذاری زمین ارزان قیمت به افراد فاقد مسکن و انبوه سازان به ویژه واگذاری اراضی بلا استفاده دولتی از روش های بلند مدت عنوان شد و در لرستان نیز در حال شناسایی این اراضی جهت واگذاری هستیم .

او  افزود: در رابطه با روش کوتاه مدت حل مشکلات مسکن مقرر شد از امروز املاکی که قرار داد اجاره آنها به پایان رسیده است برای تمدید، محدودیت هایی وضع شود، بدین ترتیب که در تهران حداکثر تا سقف ۲۵ درصد، کلان شهر ها تا ۲۰ درصد و سایر شهرهای کشور تا ۱۵ درصد افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته لحاظ شود .

خادمی گفت : با توجه به مصوبه ستاد ملی، قیمت اجاره مسکن برای لرستان تا سقف ۱۵ درصد لحاظ می شود و در صورت بروز هر گونه تخلف با بنگاه های معاملات املاک و طرفین قرارداد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز