مدیرکل سرمایه گذاری استانداری اردبیل:

جذب تسهیلات صنعت و معدن بطور جدی پیگیری می شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۷:۴۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۱۶۷۶
جذب تسهیلات صنعت و معدن بطور جدی پیگیری می شود
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت:جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ صنعت و معدن به طور جدی پیگیری می شود.

به گزارش برنا،قادر تقی زاده در جلسه بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ طرح های صنعتی استان اظهار کرد: به دنبال تاکیدات استاندار محترم اردبیل علاوه بر معرفی طرح برای جذب ۲۲۲ میلیارد تومان سهم استان اردبیل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، باید طرح ها و واحدهای دیگری نیز معرفی شوند تا مشکلی در جذب به موقع سهم تسهیلات استان پیش نیاید .

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت: تا کنون برای طرح مهم صنعتی استان اردبیل تسهیلات از محل بند الف تبصره۱۸ به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جذب شده و مابقی مبلغ بایستی با پیگیری های سازمان صنعت و معدن و تجارت و ۷ بانک عامل تاپایان تیرماه تعیین تکلیف و جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تخصیص اعتبار و یارانه تسهیلات مذکور در کشور دچار مشکل بود که با پیگیری های به عمل آمده و نامه وزیر محترم کشور به رییس محترم جمهور مشکلات حوزه صنعت و معدن برطرف شده است افزود : سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک های عامل بایستی با پیگیری مستمر و رفع سریع نواقصات پرونده، سرمایه گذاران را حمایت کنند.

او گفت: هرگونه موارد مورد نیاز برای پیگیری تسهیلات بالاتر از سقف استانی از بانک های عامل مرکزی و از سوی استاندار محترم اردبیل انجام خواهد شد که در این راستا و ظرف هفته جاری باید دستگاه متولی و بانک ها و صاحبان طرح وضعیت طرح های معرفی شده را تعیین تکلیف کنند.

تقی زاده افزود: بانک های عامل هرگونه مشکلی در ارایه تسهیلات و یا هماهنگی با تهران داشته باشند سریعا دفتر سرمایه گذاری و معاونت اقتصادی استانداری را در جریان بگذارند تا پیگیری های لازم انجام شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل تاکید کرد: باید بانک های عامل و سرمایه گذاران تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا هیچ سهمی از محل تسهیلات تخصیص یافته به استان برگشت نخورد.

قادر تقی زاده افزود: تمام طرح هایی که در گذشته به بانک های عامل معرفی شده اند بایستی سریعا پایش شوند و به جای طرح هایی که قادر به اخذ تسهیلات نیستند طرح های جایگزین معرفی شوند.

وی با بیان اینکه ۷ بانک عاملیت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سطح کشور را برعهده دارند افزود: به تبع آن ۷ بانک عامل نیز باید بیشترین تلاش خود را برای جذب تسهیلات داشته باشند.

تقی زاده ادامه داد: علاوه بر بخش صنعت در حوزه های گردشگری و کشاورزی نیز جذب تسهیلات تبصره ۱۸ پیگیری می شود.

در این جلسه پرونده ۴۱ طرح و واحد صنعتی و تولیدی به مبلغ۳۳۱ میلیارد تومان باحضور نمایندگان۷ بانک عامل مورد بررسی قرار گرفته و به برخی از واحدها جهت تکمیل پرونده خود از سه روز تا یک هفته مهلت داده شد.

 

نظر شما