برداشت بیش از ۱۱ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان غربی در سال جاری

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۷:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۱۶۸۸
برداشت بیش از ۱۱ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان غربی در سال جاری
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برداشت ۱۱ هزار تن آلبالو در استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو در استان خبر داد و گفت: امسال طبق براورد‌های انجام شده، بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ‌های استان برداشت می‌شود. 
 
امانی، افزود: عملکرد در هکتار این محصول ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغات پراکنده در سطح استان قرار گرفته اند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: یکهزار و ۱۶۰ هکتار از باغات استان زیر کشت آلبالو قرار دارد که ۲ هزار و ۳۰ هکتار از این سطح به صورت غیر بارور و ۹۵۷ هکتار به صورت بارور است.
 
امانی عمده شهرستان‌های تولید این محصول را خوی، ارومیه، اشنویه و بوکان عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود و علاوه بر استفاده در صنایع تبدیلی در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده، دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی، چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان‌ها و استان‌ها و کشور‌های همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز