آشنایی با ۳۳ خاصیت شگفت انگیز گیاه بابا آدم

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۳:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۲۰۸۷
آشنایی با ۳۳ خاصیت شگفت انگیز گیاه بابا آدم
از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است و از ریشه این گیاه استفاده طبی به عمل می آید. با ما همراه باشید تا با خواص درمانی بهداشتی این گیاه، بیشتر آشنا شویم.

به گزارش برنا؛ بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود بابا آدم گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد.

این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید.

ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر است.

برگهای بابا آدم آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.

از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است.

بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند.

جوش های صورت و کورک را برطرف می کند،ادرار آور و معرق است،سیستم لنف بدن را تمیز می کند،بیماری های پوستی نظیر اگزما، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند،تورم را از بین می برد،تقویت کننده بدن است، جوشانده برگ های بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند،جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است،در معالجه ذات الریه بکار می رود،تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند، در معالجه یبوست موثر است،نقرس را برطرف می کند،درد سیاتیک را آرام می کند، در برطرف کردن کمر درد موثر است،آب آوردن بدن را درمان می کند، هضم غذا را تسریع می کند، کهیر را برطرف می کند،ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند،برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سرمالید.

*** 33 خاصیت شگفت انگیز گیاه بابا آدم

۱. درمانی برای فشار خون

بابا آدم، به خاطر سرشار بودن از پتاسیم، درمان و راه حلی طبیعی برای کنترل فشار خون است و این کار را با حذف مقدار مازاد سدیم در جریان خون انجام می دهد تا فشار خون را همیشه تحت کنترل نگه دارد.

۲. کمک به گوارش

بابا آدم حاوی بعضی از ترکیب هایی است که نه تنها قادر هستند تمام مواد سمی را از دستگاه گوارش بزدایند بلکه می توانند به عنوان ملینی معتدل برای کمک به گوارش و بهبود حرکت روده ها جهت بهینه کردن جذب عالی مواد مغذی عمل کنند.

۳. برطرف کردن یبوست

یکی از علل اصلی یبوست آن است که دستگاه گوارش نمی تواند با سرعت نرمال تحرک کند. عواملی که موجب این امر می شوند می توانند متفاوت باشند اما علت هر چه باشد، بابا آدم که غنی از فیبر است به شما کمک می کند این مشکل را بسیار آسان تر از آنچه فکرش را می کردید برطرف کنید.

۴. مفید برای بیماران دیابتی

چون بابا آدم کالری پایینی دارد، برای حفظ شاخص گلیسمیک عالی است و در عین حال بابا آدم قادر است سطح قند خون را کنترل کند (فقط کافی است روزی یک فنجان دمنوش بابا آدم بنوشید.)

۵. منبع عالی فیبر

از روی جدول فوق الذکر، می توانید ببینید که بابا آدم نسبتا فیبر زیادی دارد. مطمئنا اطلاع دارید که وجود فیبر تا چه اندازه برای تامین سلامتی شما مفید است.

۶. کاهش کلسترول خون

به خاطر غنی بودن از فیبر، کنترل و پایین آوردن کلسترول خون برای بابا آدم مثل آب خوردن است چون فیبر جلوی کلسترول بد را می گیرد و سیستم بدن به صورت خودکار تولید کلسترول خوب را افزایش خواهد داد.

۷. حفاظت از سیستم قلبی عروقی

اگر می خواهید از سیستم قلبی عروقی خود محافظت کنید بهتر است ابتدا مطمئن شوید که قلب تان مجبور نیست سخت کار کند. کلسترول و ناراحتی های عروق کرونر می توانند عامل اصلی مشکلات قلبی باشند. خب، بابا آدم راه حل بی نظیری برای حفظ سطح کلسترل است و مانع از شکل گیری لخطه ی خون می شود؛ لخته ی خونی که می تواند موجب بروز ناراحتی کرونر شود.

۸. پاکسازی کبد

کبد یکی از ارگان های مهم بدن است و بابا آدم حاوی ترکیبی است که کبدتان را از مواد سمی و مواد شیمیایی خطرناک می زداید و پاک می کند و در عین حال صفرا را آزاد می سازد و افزایش می دهد تا کبد علمکرد بهینه ای داشته باشد.

۹. بهبود سلامت پوست

بابا آدم مملو از خواص شفابخش و آنتی اکسیدان است. آن ترکیب ها نه تنها پوست شما را پاک و سالم نگاه می دارند بلکه برای درمان ناراحتی های پوستی مانند کورک، آکنه و حتی اگزما نیز مفید هستند.

۱۰. درمان طبیعی سرطان

وقتی صحبت از سرطان می شود، هیچ راه ساده ای وجود ندارد اما ترکیب خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های بابا آدم می تواند به عنوان یک سم زدا عمل کند تا بدن شما را از سرطان به دور نگه دارد و جلوی عود کردن آن را بگیرد.

۱۱. تنظیم فعالیت های هورمونی

وقتی فکر می کنید اوضاع بدن تان روبراه است اما وضعیت هورمونی تان نه، همیشه مشغول فعالیت نگه داشتن آن تعادل هورمونی را حفظ خواهد کرد و در این بین بابا آدم نیز یکی از خوراکی هایی است که به شما کمک خواهد کرد.

۱۲. تقویت سیستم ایمنی بدن

بابا آدم سرشار از ویتامین C و ویتامین E است و این ویتامین ها برای بهبود سیستم ایمنی شما مفید هستند چون می توانند به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل کنند.

۱۳. علاج طبیعی سرماخوردگی و تب

از دوران باستان، ریشه ی بابا آدم به عنوان علاج طبیعی سرماخوردگی و تب استفاده می شده است. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و البته تب مفید هستند.

۱۴. تصفیه کننده ی خون

به عنوان تصفیه کننده ی خون، عوامل پاک کننده ی موجود در بابا آدم می توانند خون تان را پاک و عاری از رادیکال های آزاد نگه دارند در حالی که به طور همزمان خطر تجمع لخته های خونی غیر ضروری در شریان ها و رگ های تان را کاهش می دهند.

۱۵. مفید برای سیستم لنفاوی

اگر با سیستم لنفاوی آشنایی ندارید، باید بگویم که سیستم تخلیه ی داخلی بدن است. به عنوان سم زدا، بعضی از ترکیب های یافت شده در بابا آدم برای حفظ وضعیت سیستم لنفاوی در شرایط خوب ضروری هستند.

۱۶. بهبود سلامت کلیه

بابا آدم به عنوان یک سم زدا، مطمئنا برای سلامت کلیه ها مفید است چون تمام مواد سمی و چیزهای غیرضروری درون بدن تان را می شوید و به طور کامل از بدن تان دفع می کند و باعث تسهیل عملکرد کلیه ها می شود.

۱۷. ادرار آور طبیعی

دهیدراته شدن می تواند برای بدن تان خطرناک باشد، و عکس آن نیز صادق است یعنی آب بیش از حد نیز می تواند به همان اندازه خطرناک باشد. بابا آدم ترکیبی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می دارد و از طریق دفع در ادرار رطوبت بدن را در حد استاندارد نگه می دارد.

۱۸. دارای خواص ضد التهابی

یکی از فایده های خارق العاده ی بابا آدم برای سلامتی انسان ها این است که: بابا آدم حاوی خواص ضدالتهابی قدرتمند است که نه تنها تمام انواع ناراحتی های التهابی را به خوبی درمان می کند بلکه شما را از بیماری ها خطرناک ناشی از التهاب نیز مصون می دارد.

۱۹. تسکین دهنده آرتریت

در واقع نه تنها آرتریت را تسکین می دهد بلکه برای از بین بردن بعضی از ناراحتی های التهابی مانند روماتیسم عالی است چون همان طور که در مورد قبل ذکر شد، باباآدم حاوی خواص ضد التهابی قدرتمند است.

۲۰. درمان ورم لوزه

ورم لوزه به وسیله ی ویروس های التهابی خاص به وجود می آید و بابا آدم به عنوان گیاه دارویی که حاوی خواص ضد التهابی است برای درمان ورم لوزه راه حل بی نظیری است.

۲۱. کمک به کاهش وزن

بابا آدم کالری بسیار پایینی دارد، بنابراین در طول دوره ی اعمال رژیم کاهش وزن خوراکی بسیار کاملی به حساب می آید. به علاوه، به عنوان سم زدا، بابا آدم جذب بهینه ی مواد مغذی را جهت حفظ تناسب اندام همیشگی شما تضمین می کند.

۲۲. راه حلی برای ناراحتی های عصبی

گاهی آدم ها پاک یادشان می رود که سیستم عصبی نیز به اندازه ی سایر سیستم ها مهم است و باباآدم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C و ویتامین E است که می تواند شما را از آسیب بعضی ناراحتی های عصبی دور نگه دارد.

۲۳. کمک به بهبود سلامت ذهن

برای داشتن ذهنی سالم تر و حافظه ای فوق العاده قوی به یک رژیم سالم نیاز دارید که غنی از ویتامین B6 باشد و بابا آدم یکی از گیاهانی است که در صد فهرست خوراکی های مفید برای مغز قرار می گیرد.

۲۴. محرک اشتها

آیا اشتهایتان مشکل دارد؟ بابا آدم می تواند رفلاکس اسید معده و مشکل اسیدیته را حل کند و ظرف اندک زمانی اشتهای تان نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

۲۵. منبع ویتامین

از آنجا که مملو از ویتامین C و ویتامین E است، ریشه ی بابا آدم به عنوان یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان های قدرتمند به شمار می رود.

۲۶. بهبود عملکرد جنسی

همه ی آدم ها از این قضیه اطلاع ندارند اما مطالعات اخیر اثر چشمگیر بابا آدم در بهبود عملکرد جنسی مردان و زنان را اثبات کرده اند. این کاربرد گیاه بابا آدم به زمان های خیلی دور باز می گردد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ کشف کرد که این گیاه دارویی با افزایش عملکرد و رفتار جنسی، ارتباط دارد. با این وجود، این نتیجه هنوز روی انسان ها ثابت نشده است.

۲۷. ضد باکتری و ضد عفونی کننده

فایده های دیگر بابا آدم برای سلامتی چیست؟ بابا آدم منبع عوامل ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است چون مملو ازپلی استیلن و مواد شیمیایی گیاهی است که می توانند به عنوان راه حلی عالی برای تمام انواع ناراحتی های ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی عمل کنند.

۲۸. جلوگیری از ریزش مو

مورد ریزش مو اکثرا مردان را درگیر خود می کند اما بعضی از زنان نیز از آن رنج می برند. بابا آدم می تواند به رفع خشکی پوست سر که می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کمک کند و باعث رشد بهتر مو بشود.

۲۹. راه حلی طبیعی برای درمان شوره

یکی از اثرات داشتن پوست سر خشک شوره زدن موها است. بابا آدم نه تنها شوره را از پوست سرتان برطرف می کند بلکه مشکل خارش پوست را نیز حل می کند.

۳۰. نرم کننده خانگی مو

از حالا به بعد می توانید با محصولات درمان موی گرانقیمت خداحافظی کنید چون خودتان می توانید در خانه با استفاده از این گیاه، یک نرم کننده مو درست کنید تا موهایی سالم و کاملا با طراوت داشته باشید.

۳۱. منبعی از آنتی اکسیدان ها

این اولین مزیت ریشه ی بابا آدم برای مو است. تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان داد که ریشه ی بابا آدم شامل انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین، اسید فنولیک و لوتئولین است. این آنتی اکسیدان ها به چند شیوه ی مختلف به بدن کمک می کنند.

۳۲. خون را از سموم پاک می کند

یافته های علمی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آنتی اکسیدان موجود در گیاه دارویی باباآدم نه تنها سیستم بدن را پاک می کند، بلکه خون را نیز از سموم عاری می سازد. ریشه ی بابا آدم خون را سم زدایی می کند و سبب بهبود گردش خون می شود. و با هر دوی این اثراتی که روی بدن دارد، به سلامت موها کمک شایانی می کند.

۳۳. درمان سرطان لوزالمعده

ریشه ی بابا آدم رشد سلول های سرطانی را محدود می کند. ثابت شده است که این گیاه دارویی علاوه بر فراهم کردن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را نیز محدود می کند. در رابطه با تاثیر این گیاه دارویی برای درمان انواع دیگر سرطان هنوز مطالعاتی لازم است، اما همین اثری که روی سرطان لوزالمعده دارد، به تنهایی فوق العاده است.

 

 

نظر شما
نظرات
حسین هستم استفاده نکردم ولی این همه خاصیت عالی هس
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
استفاده میکنم تا ببینم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز