سرعت،صحت و دقت سه اصل مهم کارشناسان دادگستری

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۶:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۲۱۴۴
سرعت،صحت و دقت سه اصل مهم کارشناسان دادگستری
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت:در پرونده ها قضات انتظار دارند برای تسهیل در رسیدگی به پرونده ها سه اصل سرعت،صحت و دقت را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،مرتضوی در نشست خبری مرکز کارشناسان رسمی دادگستری با تبریک هفته قوه قضایه و دهه کرامت افزود:در دادگستری یکی از بال های خودش در رسیدن به کشف حقیقت توسط کارشناسان صورت میگیرد و  این مرکز تعداد قابل توجهی از کارشناسان حدود ۷۰ رشته تشکیل شده است

مرتضوی اظهار کرد:کارشناسی یک امر فنی است که در پرونده ها مسیر را برای قضات تعیین می کنند و با توجه به دلایل موجود در مستندات نسبت به کشف حقیقت اقدام میکنند.

مرتضوی در انتها بیان کرد:یکی از نکاتی که کارشناسان باید رعایت کنند  این است که رویکرد پیشیرانه داشته باشند و برای عدم تعدد پرونده ها راهکار مناسب تعریف کنند این رویکرد ها باعث شده است هم اکنون در شهر مشهد هیچ گونه سرقت کابل برق نداشته باشیم و طرحی نوشته شد که وظیفه هر سازمان را مشخص کردیم و سیم های مسی تبدیل به سیم های آلومینیومی شدند و هم اکنون این نوع سرقت به صفر رسیده است.

پس از مرتضوی فلاح هروی جانشین مسئول نظارت و ارزشیابی قضات اظهار کرد:در این ایام کرونا با تکمیل زیر ساخت های لازم بحث آموزش مجازی را راه انداختیم و همکاری بسیار خوبی در این مهم صورت گرفته است و برحسب نیاز قضات میتوانند در این کلاس ها شرکت کنند.

فلاح هروی ادامه داد و گفت:در بحث کاهش آلودگی هوا و ترافیک از همکاران محترم درخواست کردیم مسیر منزل تا اداره را با دوچرخه طی کنند که این طرح بسیار مورد استقبال قرار گرفته است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز