سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل:

تجهیز نزدیک به ۷۰ خانه ورزشی روستایی در سال ۹۹ در استان اردبیل

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۱:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۲۴۳۵
تجهیز نزدیک به ۷۰ خانه ورزشی روستایی در سال ۹۹ در استان اردبیل
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل: در سال ۹۹، نزدیک به ۷۰ خانه ورزشی روستایی در استان اردبیل تجهیز خواهد شد.

به گزارش برنا،جلسه اعضای هیات رئیسه هیات روستایی، عشایری و بازیهای بومی و محلی استان اردبیل با مدیر کل ورزش و جوانان با محوریت احیا و توسعه بازی های بومی، محلی برگزار شد.

در این جلسه سجاد انوشیروانی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم امسال ۵۰ تا ۷۰ خانه ورزشی روستایی استان را تجهیز کنیم، گفت: تجهیز خانه های ورزشی روستایی و احیای این خانه ها در روستاها را به جد پیگیر هستیم چرا که این خانه ها به عنوان پایگاه ورزشی روستایی و عشایری در روستاها هستند.

او افزود: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا جشنواره های روستایی و عشایری را در مناطق مختلف استان به صورت ویژه و جدی برگزار خواهیم کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: هیئت بازی های بومی محلی باید نسبت به توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار و روستاها هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی اقدامات لازم را انجام دهد.
او تصریح کرد: پتانسیل های بسیاری در روستاها وجود دارد که باید به درستی شناسایی و پرورش داده شود و ما باید در همه مناطق استان در راستای احیای بازیهای بومی محلی و ورزش قهرمانی گام برداریم.
انوشیروانی ادامه داد: نباید بگذاریم بازی های بومی محلی به فراموشی سپرده شوند و باید بسترهای مناسب را برای همگانی کردن بازیهای بومی محلی هر منطقه انجام دهیم و در این زمینه می توان از ‌پتانسیل دهیاری های روستاها در احیای این ورزش در روستا و بخش ها استفاده کنیم.
او با اشاره به اینکه با عنایت و دستور استاندار اردبیل و در کمتر از یک ماه آینده تعداد ۳ هزار عدد گل کوچک آماده و در اختیار مناطق روستایی قرار می گیرد افزود: ساخت وسایل رشته گل کوچک در راستای توسعه این ورزش مفرح و جذاب در مناطق روستایی و‌کم برخوردار است .

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: در راستای احیای بازی های بومی محلی باید از پژوهش های دانشگاه استفاده شود و با بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه ها و جشنواره ها در راستای علمی کردن برنامه ها نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود

 

نظر شما