چه میوه‌هایی می توانند کرونا را شکست دهند؟

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۵:۴۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۲۵۸۴
چه میوه‌هایی می توانند کرونا را شکست دهند؟
یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف نظیر کروناویروس، تقویت سیستم ایمنی است و با مصرف روزانه میوه و سبزی می‌تواند این نیاز را مرتفع کند.

به گزارش برنا؛ نسرین نسیمی گفت: گرم شدن هوا موجب تعریق بیشتر بدن و افزایش نیاز افراد به آب، املاح و ویتامین‌ها می‌شود، حال آنکه در این فصل با تنوع میوه و سبزیجات، راهی ساده برای تامین نیازهای بدن ایجاد شده است.او با اشاره به اینکه استفاده از میوه و سبزی، در شرایط همه گیری کروناویروس، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: مصرف میوه و سبزی به شکل روزانه، علاوه بر تامین آب و املاح و ویتامین‌های مورد نیاز، زمینه ارتقاء ایمنی بدن را فراهم می‌کند.

نسیمی با یادآوری اینکه میوه از بهترین منابع برای تامین نیازهای تغذیه‌ای، است، گفت: انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم با مصرف میوه تامین می‌شود.او با بیان اینکه از راه‌های تاثیرگذار بر شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌های پوستی مصرف میوه و سبزی است، گفت: یکی از میوه‌های مفید در فصل تابستان، هندوانه است.

نسیمی گفت: هندوانه نقش مهمی در از بین بردن عطش و تشنگی و تامین آب بدن در فصل تابستان دارد و منبع کاروتنوئیدها، ویتامین‌هایA، B و  C، پکتین، و پتاسیم است.او اضافه کرد: هندوانه علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن و پیشگیری از گرمازدگی، در بهبود سلامت قلب و کلیه ها، پیشگیری از سرطان، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، شادابی و سلامت پوست و مو نیز تاثیر مثبتی دارد.

رفع مشکل بیخوابی با طالبی

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: طالبی یکی دیگر از میوه‌های فصل تابستان به شمار می‌رود که علاوه بر کمک به تامین آب بدن، یک منبع غنی حاوی ویتامین‌هایی نظیر A و B۶ و فیبر است و مصرف آن بهبود سلامت قلب و گوارش و تقویت ایمنی و شادابی پوست و کاهش استرس و رفع مشکل بیخوابی را به دنبال خواهد داشت.

نسیمی با اشاره به اینکه خربزه، یکی از میوه‌های جالیزی مفید برای سلامتی و از منابع تامین کننده ویتامین‌های A و B و C به شمار می‌رود، گفت: خربزه سرشار از پتاسیم و فسفر بوده و به تنظیم فشار خون، درمان عفونت‌های ادراری و دفع و خنثی‌سازی سموم بدن کمک می‌کند.

گیلاس، هلو و زردآلو را از دیگر میوه‌های مفید

او گیلاس، هلو و زردآلو را از دیگر میوه‌های مفید و موجود در فصل تابستان دانست و گفت: گیلاس علاوه بر ویتامین سی، مقادیر زیادی فیبر دارد که سیستم گوارش را تقویت کرده و باعث پائین آوردن کلسترول خون خواهد شد؛ علاوه بر آن خون‌سازی، سلامت قلب، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر، بهبود کیفیت خواب و ... از خواص گیلاس ذکر شده است.

نسیمی گفت: هلو هم منبعی غنی از ویتامین‌های آ، ب و سی بوده و مواد معدنی شامل آهن، فسفر، سدیم و پتاسیم را در خود دارد و مصرف یک عدد هلوی متوسط، حدود ۳۴ میلی‌گرم از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را مرتفع می‌کند.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه، هلو، دارای آنتی اکسیدان طبیعی بود و بر پیشگیری از سرطان موثر است و چون فیبر زیادی دارد، در درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست، تاثیر گذار خواهد بود و به کاهش فشار و کلسترول خون کمک خواهد کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مصرف میوه در هر نوع و شکل آن، قطعا تاثیرات بسیار مفیدی بر کیفیت زندگی افراد دارد، گفت: باید قبل از مصرف میوه به بهداشت آن توجه کافی داشت.

ضدعفونی و شست و شوی میوه‌ها

نسیمی گفت: به حتم همه نسبت به شست و شوی میوه و سبزی حساس هستند، اما در شرایط کنونی که با همه گیری کروناویروس مواجه هستیم، باید با دقت بیشتری نسبت به ضدعفونی و شست و شوی میوه‌ها توجه کرد؛ این موضوع شامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام خرید و انتقال آن به منزل و استفاده از مواد موثر استاندارد برای ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما