بهره‌مندی ۱۰۰درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۴:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۳۲۰۳
بهره‌مندی ۱۰۰درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۰درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا رضوی در جمع خبرنگاران گفت: شیوع بیماری کرونا مصرف در بین مشترکان استان را ۷ درصد افزایش داده است.

وی افزود:  هم‌اکنون همه جمعیت شهری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش آب آشامیدنی سالم هستند و برای تامین آب مورد نیاز آنها ۶۶۲ هزار فقره انشعاب نصب و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۷۶هزار نفر از جمعیت روستایی استان که ۸۶ درصد روستاییان استان را شامل می‌شود، تحت پوشش هستند که برای آنها ۲۹۲هزار انشعاب نصب و ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهارکرد: هم‌اکنون برای تامین آب استان، ۲۵۳ حلقه چاه حفر شده که ۲۰۹ حلقه در مدار هستند ضمن اینکه ۱۴ واحد تصفیه‌خانه نیز در استان فعالیت دارند و در مجموع ظرفیت تولید آب آشامیدنی سالم در استان۱۱۵۱۰ لیتر در ثانیه است.

رضوی خاطرنشان کرد: برای جمعیت شهری ۵۱ درصد آب مورد نیاز از آب زیرزمینی و ۴۹ درصد از محل آب‌های سطحی و برای جمعیت روستایی ۹ درصد از طریق چاه‌ها و آب‌های زیرزمینی و یک درصد از آب‌های  سطحی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: دو روستای سلیم‌بیگ و راژان به دلیل موقعیت‌های خاص اجتماعی و استراتژیک خود و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب قطعا با کمبود آب مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: ۴۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار غیر تحت پوشش در سطح استان  به زودی با ارتقای تجهیزات به شبکه های تحت پوشش شرکت آبفای استان وارد می شوند.

نظر شما