فرماندار ویژه گنبدکاووس:

کرونا را جدی بگیرید آمار مبتلایان در گنبد کاووس نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۸:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۳۳۴۴
کرونا را جدی بگیرید آمار مبتلایان در گنبد کاووس نگران کننده است
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از روند رو به رشد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبد کاووس: عبدالقدیر کریمی در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه روند رو به رشد مبتلایان به این بیماری و آمار بستری بیماران در این شهرستان نگران کننده است، اظهار کرد: با وجود همه تلاش ها و اعمال محدودیت ها متاسفانه افراد مبتلا به کرونا در گنبد کاووس رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی همه دستگاه های اجرایی عمل به مصوبات اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا است،تصریح کرد: استفاده از ماسک در همه ادارات و نهادها و مراکز تجمعی الزامی بوده و ارائه خدمات اداری در گرو رعایت پروتکل های بهداشتی است.

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر اینکه احتمال شیوع کرونا در تجمعات بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: تا پایان تیر ماه برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری در شهرستان گنبدکاووس ممنوع میباشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نقش مهم رسانه ها در شرایط حساس کنونی، گفت: از فعالان فضای مجازی، سمن ها و پویش های مردمی خواستاریم که همچون ایام ابتدایی شروع کرونا نسبت به حساس سازی موضوع در بین مردم کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه از همکاری برخی ادارات نسبت به اجرای سیاست های ستاد مقابله با کرونا گلایه کرد و ادامه داد: همه مدیران از نظر قانونی و اخلاقی مسئول هستند که برای رفع این بیماری تلاش کند و با مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند برخورد قضایی خواهد شد.

سید خسرو خلیلی افزایش گشت های نظارتی برای اجرای محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را ضروری دانست و افزود: مدیران باید از همه ظرفیت دستگاه ها جهت اجرای مصوبات جلسه کنترل ریشه‌کن کردن این بیماری استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی در گنبد کاووس تکمیل شده است، اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی گسترده و اعمال برخی محدودیت ها تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حال افزایش است.

دکتر فرهاد بدیعی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم نسبت به هفته گذشته بهتر شده اما مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر چهار بیمارستان دولتی و تامین اجتماعی از دو ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی برای بستری و درمان مبتلا به کرونا استفاده میشود.

وی از  ۲۳۰ بیماران بستری در بیمارستان های گنبد کاووس که مبتلا به کرونا هستند خبر داد و گفت: ۲۰۰ بیمار ساکن این شهرستان و مابقی از دیگر شهرهای شرق استان گلستان می باشند و همچنین ۲۷ بیمار در بخش مراقب های ویژه بستری هستند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبد کاووس با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیماران کرونایی در این شهرستان، تصریح کرد: مجبور به انتقال امکانات و تجهیزات مراکز درمانی دیگر شهرها به گنبدکاووس یا اعزام بیماران به آن شهر ها هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز