مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبرداد:

اجرای طرح مشوق های بیمه ای در گلستان / ترغیب بیماران به خود مراقبتی

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۰:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۳۴۷۵
اجرای طرح مشوق های بیمه ای در گلستان / ترغیب بیماران به خود مراقبتی
مدیرکل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح مشوق بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت سلامت در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان، مهرداد کمانگری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، از اجرای طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت های ارتقاء سلامت اجرا میشود.

وی ضمن بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در استان گلستان اجرایی شده وشامل بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان میشود.

کمانگری با تاکید بر اینکه این طرح فعلا به صورت اختیاری اجرا خواهد شد توضیح داد: فشار خون، دیابت، چربی و چاقی که از عوامل شایع مرگ و میر محسوب میشوند از فاکتورهایی است که در این طرح کنترل میشوند.

وی ادامه داد: کنترل عوامل فوق در قالب مشوق های بیمه ای انجام و باعث میشود بیمه شده به خودمراقبتی ترغیب شود و در صورت کسب امتیاز خود مراقبتی که توسط پزشک تایید میشود از بسته های تشویقی که شامل کاهش حق بیمه است برخوردار می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: بیمه شدگان می توانند از طریق سامانه ناب به صورت خوداظهاری در این طرح ثبت نام کنند.

وی همچنین ادامه داد: سامانه‌ای که روی وب سایت مراکز بهداشت وجود دارد، از طریق فضای مجازی به مردم و بیمه شدگان سلامت اعلام می‌شود و یا افراد با مراجعه به اپلیکیشن تحت وب نسبت به ثبت‌نام و خوداظهاری اقدام کنند.

وی افزود: بیمه‌شدگان سلامت همچنین در زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای تعویض و تمدید دفترچه می‌توانند مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

کمانگری تاکید کرد: این طرح ابتدا در یک شهر و در چهار ماه آینده در پنج شهر استان و در نهایت ظرف سه ماه آینده در کل استان اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما