استاندار گلستان:

روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۳۴۹۸
روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود
استاندار گلستان گفت: در صورتی که طی چند روز آینده تعداد ابتلا و بستری روند صعودی داشته باشد، هفته آینده تصمیم جدی تری اتخاذ کرده و محدودیت های بیشتری در کل استان اعمال خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با ویروس منحوس و عالمگیر کرونا، اظهار کرد: مردم استان در اسفند و فروردین همکاری خوبی داشتند و ما توانستیم از پیک اول با کمترین تعداد جان باخته عبور کنیم اما متآسفانه به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجددا در وضعیت هشدار و خطرناک ابتلا قرار گرفتیم.

وی گفت: برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری را از مهمترین عوامل شیوع پیک دوم کرونا و وضعیت قرمز در گلستان بویژه شرق استان، دانست.

حق شناس خاطرنشان کرد: رعایت این ۳ مورد ضروری استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و پرهیز از حضور در تجمعات و مراسمات باعث می‌شود تا استان از وضعیت قرمز خارج شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: در صورتی که طی چند روز آینده تعداد ابتلا و بستری روند صعودی داشته باشد، هفته آینده تصمیم جدی تری اتخاذ کرده و محدودیت های بیشتری در کل استان اعمال خواهد شد

حق شناس با اشاره به ظرفیت های استان گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در گلستان تولید و عرضه می‌شود که این میزان در مقایسه با اسفند ماه بسیار افزایش داشته و کمبودی در این زمینه و همچنین مواد ضد عفونی کننده نداریم.

وی افزود: تا به امروز ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند، ولی مردم نگران کمبود امکانات بیمارستانی در سطح استان نباشند زیرا از ۳ هزار تخت موجود در بیمارستان‌ها، تنها ۲۰ درصد از آنها اشغال است و 2/5 برابر تخت‌های اشغال شده در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها نیز خالی و آماده پذیرش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز