وزیرراه وشهرسازی:

محور بروجرد_ خرم آباد تا پایان سال جاری افتتاح می شود / امسال حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان سال افتتاح خواهد شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۳:۴۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۳۶۰۷
محور بروجرد_ خرم آباد تا پایان سال جاری  افتتاح می شود / امسال حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان سال  افتتاح خواهد شد
محمد اسلامی گفت : آزاد راه اراک-خرم آباد یک تحول برای دسترسی لرستان به محور شمال-جنوب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ اسلامی که  روز پنجشنبه در جلسه  ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در خصوص کلیات راه و زیرساخت های مربوط به آن ، اظهار کرد:  پروژه های راهسازی در استان لرستان جزء پروژه های مهم و در قالب جهش تولید قرار گرفته اند .

او  با اشاره به آزادراه اراک خرم آباد ، افزود:  این پروژه بخشی از محور شمال به جنوب آزاد راه کشور است که با توجه به بازدید روز گذشته،محور بروجرد_ خرم آباد تا پایان سال جاری  افتتاح خواهد شد .

 اسلامی با اشاره به ویژگی‌های این آزاد راه ، تصریح کرد:  این پروژه یکی از برخورداری های ویژه و مهم استان لرستان خواهد بود که یک تحول برای دسترسی لرستان به مرکز کشور خواهد بود که ۲۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و موجب صرفه جویی در سوخت و زمان شده و ایمنی بالایی دارد.

او  همچنین این مسیر را اولین آزادراه کشور نامید که کاملاً شش خطه اجرا شده که تونل آن هم ۶ خطه است و گفت :  پروژه های دیگر  پروژه های بزرگراهی هستند که در اولویت‌های سال جاری قرار گرفته اند .

اسلامی  با اشاره به برخی از پروژه ها از جمله محور ازنا شازند به سمت اراک که به صورت سنواتی طولانی شده‌اند و ترافیک سنگینی هم دارند، خاطر نشان کرد: امسال حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان سال  افتتاح خواهد شد که اولین قطعه در شهریور ماه خواهد بود.

وزیرراه وشهرسازی در خصوص راههای روستایی با اشاره به طرح ابرار نیز یادآورشد: این طرح برای محرومیت زدایی در مناطق محروم در نظر گرفته شده که بر اساس آن هیچ روستایی تا پایان دولت یازدهم نخواهیم داشت که بالای ۵۰ خانوار جمعیت داشته و فاقد راه آسفالته باشد.

به گفته او اولویت دوم  روستاهایی بالای ۲۰ خانوار خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر راه آهن در اقتصاد لرستان، تاکید کرد : در این سفر نحوه اتصال شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به شبکه ریلی کشور بررسی شده و از محور ازنا به الیگودرز با پیشرفت ۶۰ درصد بازدید به عمل آمده است .

او با اشاره به پروژه های کمربندی برای برخی از شهرهای مختلف از جمله دورود و بروجرد ، ادامه داد: در این زمینه با ستاد اقتصاد مقاومتی صحبت کرده ایم و قرار است با مشارکت استانداری الگوهای سرمایه گذاری خلق کنیم تا با کمترین نیاز به بودجه دولتی بتوان چندین پروژه را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز