حضور نماینده مردم مریوان و سروآباد در شهرداری سروآباد

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۳۸۲۶
حضور نماینده مردم مریوان و سروآباد در شهرداری سروآباد
دکتر شیوا قاسمی پور، نماینده مردم فهیم شهرستان‌های مریوان و سروآباد با حضور در شهرداری سروآباد، با شهردار و اعضای شورای شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر شیوا قاسمی پور، نماینده مردم فهیم شهرستان‌های مریوان و سروآباد با حضور در شهرداری سروآباد، با شهردار و اعضای شورای شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهندس سالار محمدی، شهردار سروآباد در ابتدای این دیدار، توضیحاتی کامل را در خصوص شهرداری، مشکلات فعلی و مشکلاتی که میراث گذشته است را به نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد ارائه کرد.

همچنین محمدی در ادامه با اشاره به روند بهبودی مشکلات و برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته به تشریح فعالیت انجام شده پرداخت و گفت: بالغ بر ۱۰ پروژه در حال اجرا است که ان‌شالله نهایتا تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. از جمله پروژه‌های در حال اجرا می‌توان به احداث کوچه باغ سروآباد، احداث و تکمیل فاز یک پارک جنگلی بسیج، احداث بوستان در محله شیخان، روکش و لکه گیری آسفالت بلوار اصلی در حجم وسیع، طرح رفوژ و ساماندهی بلوار ورودی شهر، سفارش اِلمان‌های متناسب با فضای شهری سروآبادو ... اشاره کرد.

شهردار سروآباد در ادامه با اشاره به مشکلات شهرداری سروآباد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته مشکلاتی در مدیریت شهری به وجود آمده که همچون اغلب شهرها امروز گریبانگیر شهرداری سروآباد نیز شده است. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم تامین و پرداخت بیمه کارکنان شهرداری اشاره کرد که در حال حاضر نیز میزان یک و نیم میلیارد تومان هزینه بیمه، بدهی به سازمان تامین اجتماعی را به بار آورده است. البته با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده امید است با تهاتر زمینی که مالک آن شهرداری است با سازمان تامین اجتماعی این موضوع حل شود و شاهد پرداخت بدهی به این سازمان باشیم.

محمدی ادامه داد: معوقات بانکی به مبلغ یک میلیارد تومان بانک انصار نیز از دیگر مشکلات حال حاضر شهرداری سروآباد است که متاسفانه مرتبط با سنوات قبلی و دوره های گذشته مدیریت است. همچنین معوقات پرداخت نشده نیروهای خدوم و پرسنل شهرداری و عدم پرداخت اضافه‌کار به مدت ۵ سال، از دیگر معضلاتی است که گریبانگیر شهرداری سروآباد شده است، البته در بدو ورود اینجانب به عنوان شهردار بخشی از معوقات این عزیزان که در آن زمان بالغ بر ۱۳ ماه بود پرداخت و باقی مانده این معوقات ۶ ماه است.

سالار محمدی در ادامه با بیان خواسته‌های مجموعه شهرداری از نماینده مردم فهیم شهر‌ستان‌های مریوان و سروآباد اظهار داشت: از سرکار خانم دکتر قاسمی‌پور به عنوان نماینده این شهرستان تقاضا داریم از اقدامات شهرداری در جهت دریافت تسهیلات بانکی برای درآمدزایی پایدار، تحت عنوان کارخانه شن‌ و ماسه شهرستان سروآباد که موافقتنامه استانی آن نیز اخذ شده است، پیگیری‌های لازم در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شود.

شهردار سروآباد در ادامه با بیان طلب ۳میلیاردی شهرداری سروآباد از ادارات سطح شهرستان، بیان کرد: در راستای این طلب، از بسیاری از ادارات بدهکار اوراق خزانه دریافت شده است و شهرداری در این راستا قصد دارد تسهیلاتی را از طریق اوراق قرضه دریافت و از همان طریق بازپرداخت انجام شود تا مبلغی به شهرداری تزریق شود و معوقات موجود پرسنل پرداخت شود و فعالیت‌های عمرانی سطح شهر تدوام یابد.

مهندس محمدی افزود: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته و در دست اقدام حال حاضر در شهر سروآباد که توسط شهرداری انجام می‌شود، کمترین چیز ممکن در مقابل شایستگی و بزرگواری این مردم عزیز و فهیم است، همچنین اگر فعالیتی توسط شهرداری به اجرا در آمده است با یاری و همدلی اعضای محترم شورای شهر بوده و در این ۷ ماه که بنده به عنوان شهردار این شهر فعالیت داشته‌ام، به جز دلسوزی و منفعت‌خواهی عمومی شورای شهر، شاهد چیز دیگری نبوده‌ام و خدواند منان را شاکریم که نیروی اجرایی و نیروی نظارتی شهری بویژه تمامی پرسنل و کارکنان دلسوز شهرداری همدل و همسو با یکدیگر مشغول به آبادانی هستند.

محمدی در ادامه به همراهی مسئولین استانی در راستای برون رفت سروآباد از مشکلات اشاره کرد و از زحمات دکتر ملکی معاونت امور عمرانی استانداری کردستان و دکتر اسدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تشکر ویژه‌ای کرد.

پس از اتمام سخنان شهردار سروآباد،اعضای شورای شهر مراتب خرسندی خود را از حضور دکتر قاسمی‌پور در شهرداری سروآباد اعلام کردند و این حرکت را نشانه دلسوزی، همراهی و همدلی با مردم سروآباد دانستند.

همچنین اعضای شورای شهر با اشاره به فعالیت‌های شهردار جدید سروآباد در ۷ ماه گذشته، اعلام رضایت خود را از این دست فعالیت‌ها اعلام داشتند و ابراز امیدواری کردند که این فعالیت‌های مورد قبول مردم عزیز شهر نیز باشد.

اعضای شورای شهر همچنین خواهان تعامل هرچه بیشتر با نماینده جدید شهر‌ستان‌های سروآباد و مریوان شدند و ابراز امیدواری کردند که این حضور در دفتر شهرداری باعث توجه ویژه به شهر و شهرستان سروآباد شود. در همین راستا نیز گزارش‌هایی را در خصوص مشکلات سطح شهر را به نماینده ارائه کردند.

سمیه ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر سروآباد ضمن اشاره به موضوعات و مشکلات سطح شهر سروآباد،در خصوص وضعیت بانوان در سطح شهر نیز گزارش‌هایی را از پیگیری‌های انجام شده در این حوزه ارائه داد و گفت: حضور سرکار خانم قاسمی‌پور به عنوان اولین بانوی نماینده مجلس استان کردستان، نشانگر هموار شدن حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و مدیریتی است و بسیار ارزشمند خواهد بود،امیدواریم این موضوع سرآغازی شود برای حضور هرچه بیشتر زنان این سرزمین در زمینه‌ها و حوزه گوناگون سطوح سیاسی، مدیریتی و اجتماعی.

دکتر شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد با ابراز خرسندی از حضور در جمع شهردار و اعضای شورای شهر سروآباد، تاکید کرد: بسیار خرسندم شهرداری و شورای شهر سروآباد به صورت ویژه فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای پیگیری مسائل و مشکلات شهری را انجام می‌دهند و بسیار متاسفم که شهرستانی همچون سروآباد، در زمره کم برخوردارترین شهرستان‌های ایران قرار می‌گیرد. باید گفت این امر حل نشدنی نیست، اگر با توجه ویژه مسئولین امر که دل در گرو توسعه و آبادانی دارند، همراه باشد.

قاسمی پور تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده این شهرستان از هیچ مبحثی که مرتبط با این شهرستان باشد کوتاهی نخواهم کرد و تمام سعی خود را در راستای آبادانی و توسعه این شهرستان به کار خواهم برد.

او ادامه داد: آماده همکاری هرچه بیشتر با اعضای شورای شهر و شهرداری سروآباد هستیم و بسی جای خوشحالی دارد که شورای شهر و شهرداری به صورت همدل مشغول فعالیت هستند و میزان رضایت شورای شهر از شهردار به عنوان نهاد نظارتی شهرداری در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در ادامه با ارائه پیشنهاد احداث پارک ویژه بانوان در شهر سروآباد، خاطرنشان کرد: در صورت بررسی و مطالعات اولیه آماده پیگیری و جذب بودجه هستیم اما میطلبد در این راستا شهرداری نیز همگام با ما زمین محل احداث را آماده سازد تا زمینه گذراندن اوقات فراغت بانوان با توجه به محدودیت‌های موجود و عدم استفاده از فضاهای طبیعی فراهم آورد.

دکتر قاسمی‌پور در پایان نیز با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مهندس محمدی، قول پیگیری‌های لازم در جهت مساعدت هرچه بیشتر در مرکز را داد و اظهار امیدواری کرد با امید به خدا و رایزنی‌هایی که قرار است صورت پذیرد، تمامی این مشکلات مرتفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز