در آیین روز ملی محیط بان انجام گرفت؛

برگزیده شدن محیط بان لرستانی به عنوان محیط بان نمونه ملی

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۱:۴۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۴۷۵۶
برگزیده شدن محیط بان لرستانی به عنوان محیط بان نمونه ملی
محیط بان لرستانی به عنوان محیط بان نمونه ملی برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  همزمان با تولد امام رضا (ع) و روز محیط بان، مراسم تجلیل از محیط بانان ملی و استانی  به صورت برخط با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سرهنگ محبت خانی مشاور رئیس سازمان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور،کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان ، جمعی از مدیران  کل ستادی ، مدیران کل استانها و محیط بانان برتر برگزار شد.

 دراین مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس در سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل محیط زیست استانها برگزار شد، رحمان بازگیر محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به عنوان محیط بان نمونه ملی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور معرفی و از وی تجلیل شد. همچنین محیط بان حسن سالاروند از منطقه حفاظت شده اشترانکوه  و محیط بان سهراب خوانساری از شهرستان ازنا نیز به عنوان محیط بانان برتر استانی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: : اعتبار سازمان حفاظت محیط‌زیست کمتر از دو در هزار بودجه کشور است با این حال توانستیم مبلغ ٧٠ میلیارد تومان را برای تجهیز یگان محیط زیست هزینه کنیم.

 

او گفت : در اوج درآمدهای نفتی در کشور که نفت بشکه ای ١٠٠ دلار بود محیط زیست از آن بی بهره ماند، یعنی در دهه ٨٠ و اوایل دهه ٩٠ اعتباری متوجه محیط‌زیست نبود چون محیط‌زیست را «محیط‌ ایست» می دانستند و معتقد بودند باید از سر راه برداشته شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: متاسفانه محیط‌زیست بدشانسی آورد چون در دولت دوازدهم که این مقوله مورد توجه دولت قرار گرفت منابع دولت با خشکسالی مواجه شد اما با همه اینها توجه خود را از محیط‌زیست کم نکرد.

کلانتری تصریح کرد: محیط بانان جزو پایین ترین قشر حقوق بگیران کشور بودند یعنی تا سه سال گذشته متوسط دریافتی آنها حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود در حالی که باید ۴۴٠ ساعت در شرایط سخت در پاسگاه ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت می کردند که خوشبختانه با توجه دولت دوازدهم سبب شد که امروز متوسط درآمد محیط بانان از متوسط کارکنان دولت بالا تر رود که این شامل سایر حق و حقوق آنها نیز می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تلاش کردیم تا ساعت کاری محیط بانان را متعادل کنیم اما به علت کمبود نیرو در بخش محیط بانی هنوز این امر محقق نشده اما همه تلاش خود را برای اجرای آن به کار خواهیم گرفت.

او با اشاره به تعداد محیط بانان شهید گفت: حدود چهار درصد از نیروهای محیط بانی شهید و هفت درصد جانباز هستند که حتی در نیروهای مسلح این درصد از شهدا چه زمان جنگ و چه بعد از جنگ وجود ندارد که برای حمایت از این قشر لایحه حمایت از محیط بانان بعد از سالها کش و قوس تصویب شد اما نواقصی دارد که برای رفع آنها به زودی لایحه مکملی را تقدیم دولت خواهیم کرد که بخش ویژه آن در باره همیاران محیط زیست است تا مورد حمایت قرار گیرند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: مجوز استخدام محیط بان تا ۱۰ سال آینده را از دولت گرفتیم و بر این اساس هر سال ۳۰۰ محیط بان استخدام خواهیم کرد که سال گذشته این کار انجام شده، همچنین مساله مهم در این زمینه آموزش محیط بانان است تا پیش از این هیچ محیط بانی دوره آموزشی نمی گذراند، یک دانشکده محیط زیست بود که به دستور دولت منحل و به آموزشکده محیط بانان تبدیل شد تا هر محیط بانی با آموزش وارد عرصه های طبیعی شود.

کلانتری تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست جای سیاسی کاری نیست تحت هیچ شرایطی سازمان محیط زیست نباید وارد مسائل سیاسی کشور  و خط و خطوط سیاسی شود چون وظیفه ما حفظ محیط زیست کشور است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآورشد: کاش می توانستیم حداقل ۵۰ درصد از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست اجرا کنیم اما به رغم تمام تلاش های دولت دوازدهم در سه سال گذشته اما هنوز توانستیم به آن برسیم که باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز