هشدار استاندار اردبیل نسبت به بازگشت وضعیت قرمز کرونا به استان

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۲:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۴۸۰۴
هشدار استاندار اردبیل نسبت به بازگشت وضعیت قرمز کرونا به استان
استاندار اردبیل نسبت به احتمال بازگشت وضعیت قرمز بیماری کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مسوولان استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای استان اظهارداشت:  به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی جلوه دادن بیماری کرونا افراد بستری شده به خاطر ابتلا به این ویروس در طول یک هفته بالای ۱۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند تا یک ماه آینده این تعداد به ۴۰۰ نفر افزایش می‌یابد و این یک هشدار و خطر جدی برای جامعه است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید همه در این راستا به مثابه پیک‌های گذشته تلاش کنند، افزود: نباید با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش محدودیت و تعطیلی بازار و کسب و کار شویم.

وی محدود کردن برگزاری  مراسم عروسی و ترحیم را یکی از ضروریات در استان بر شمرد و گفت: متاسفانه در خوداظهاری عده‌ای از مبتلایان شرکت در این مراسم دلیل اصلی ابتلای آنها به کرونا و بستری شدن در بیمارستان بوده است.

 بهنامجو تشریح کرد: سلامتی و آرامش مردم برای ما از همه چیز مهم است و نباید به جهت عدم رعایت عده‌ای، زندگی و سلامت سایر افراد به خطر بیافتد.

او با بیان اینکه در ادارات دولتی و سایر ارگان‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی  باید بالای۹۰درصد باشد افزود: کارمندان و دستگاه‌های اجرایی در این مسیر باید الگوی مردم عادی باشند و در بیمارستان‌ها هم رعایت فاصله اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.

وی بیان کرد: به هر مسوولی که نتواند در اداره متبوعه خود فاصله اجتماعی را مدیریت و کنترل کند باید بصورت جدی تذکر داده شود.

استاندار اردبیل از مردم خواست در اجتماعات عمومی و مراسمی که در خانه‌ها برگزار می‌شود رعایت موارد بهداشتی را کرده و تا حد امکان شرکت نکنند تا به عنوان ناقل سایر مردم را با خطر مبتلا مواجه نکنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل اظهارکرد: باید در این برهه از زمان تیم‌های نظارتی دلسوزانه و مسوولانه در مکان‌های عمومی، وسایط نقلیه عمومی و سایر نقاط حساس فعال شوند و نارسایی و مشکلات موجود را احصا و جهت حل آن اقدام کنند.

وی افزود: فعالیت‌ها باید استمرار داشته باشد و بسیج محلات و پایگاه‌های مقاومت جهت هدایت و راهنمایی مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا می‌توانند کمک خوبی برای دولت و دستگاه‌های متولی باشند.

استاندار اردبیل گفت: در شهرستان اردبیل ۵۰ تیم عملیاتی برای گندزدایی و ضدعفونی فعال شده و در کنار آن چهار مرحله رزمایش مقابله با کرونا و تغییر سبک زندگی در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مسافر در استان اردبیل بسیار کاهش یافته است، گفت: در مقطعی از ورود مسافر به استان ممانعت شد و در حال حاضر هم به دلیل شیوع ویروس کرونا سفر به استان کاهش زیادی دارد و مردم استان باید به جهت حفظ سلامتی خود و خانواده‌ها نهایت رعایت و دقت را داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز