استاندار گلستان:

اکثر محدودیت ها به مدت یک هفته در استان اعمال خواهد شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۷:۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۵۰۳۱
اکثر محدودیت ها به مدت یک هفته در استان اعمال خواهد شد
استاندار گلستان با بیان اینکه امروز شدت آمار بستری های استان به نسبت دهه دوم اسفند نیست، اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی متاسفانه آمار ابتلا به کرونا در حال رشد است و به همین دلیل محدودیت هایی به مدت یک هفته اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس امروز 15 تیر در جلسه ستاد پییشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که با حضور مسئولین ارشد استانی و فرمانداران بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه کادر درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران سراسر استان، تصریح کرد: آمار بستری های ما به ازای هر شب در دهه دوم اسفند ماه به 1200 نفر بستری می رسید که در شب گذشته به 645 نفر رسیده و متوسط فوتی های ناشی از کرونا طی دو هفته گذشته 5 یا 6 نفر بوده که در دهه دوم اسفند چندین برابر این عدد بود.

وی با بیان اینکه ابتلا و فوت هر فردی برای مدیریت استان ضایعه دردناکی است، افزود: محدودیت های اعمال شده در راستای کنترل و کاهش آمار ابتلا به کرونا است و بر این اساس فرمانداران در شهرستان های قرمز مجاز هستند ظرفیت حضور کارمندان را همچون گذشته به یک سوم و دو سوم فعال با اولویت عدم حضور بانوان تبدیل نمایند.

استاندار گلستان با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: بازار های هفتگی در تمام استان تا هفته آینده تعطیل خواهد بود و برگزاری مراسمات عزا و عروسی در تمامی اماکن عمومی و خصوصی تعطیل خواهد بود و در صورت تخطی از این دستور مکان مورد نظر به مدت ۲ هفته پلمپ می گردد.

حق شناس یادآور شد: در شهرهایی که وضعیت آنها زرد است اماکن عمومی، رستوران ها و هتل ها موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی هستند و در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی به مدت ۲ هفته پلمپ خواهند شد.

وی دادامه داد: مرکز بهداشت و دهیاران موظف به گزارش برگزاری مراسمات عزا و عروسی در اماکن خصوصی هستند و در صورت ارائه گزارش اقدام آنان جرم تلقی گردیده و با آنان با همکاری دادستانی برخورد خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه کارمندان تمامی دستگاه های اجرایی موظف به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند خاطر نشان کرد: ارائه خدمت بدون‌ماسک به ارباب رجوع امکان پذیر نیست و دستگاه‌ها باید لوازم بهداشتی مورد نیاز ارباب رجوع را تهیه نمایند.

دکتر حق شناس در خصوص فعالیت های آموزشی گفت: تمامی کلاس ها در شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل موظف به استفاده از ماسک و اجرای مقررات بهداشتی هستند و رانندگان تاکسی موظفند از سرویس دهی به مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت تفرجگاه های استان اظهار کرد: تمامی تفرجگاه های استان در شهر های قرمز تا هفته آینده تعطیل خواهد بود و در شهر های زرد نیز باید پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت گردد و در صورت عدم رعایت نکات های بهداشتی واحد مربوطه پلمپ خواهد شد.

حق شناس گفت: در حال حاضر امکان جابجایی بیماران از شرق استان به گرگان وجود دارد اما بسیاری از بیماران و خانواده های آنان راضی به این جابجایی نیستند.

لازم به ذکر است در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در شهرهای مختلف استان ارائه کرد و اعضای حاضر پیرامون گزارش ارائه شده و اعلام محدویت های مورد نیاز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

نظر شما