زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۵۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۵۳۱۱
زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است
مخدومی گفت:زیربنای کتابخانه‌های عمومی در کردستان با ۲۱ هزار متر مربع در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمد مخدومی در دیدار با پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی گفت:در حال حاضر کمبود اعتبارات در این نهاد فرهنگی به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

او افزود:کتابداران به عنوان قشر اثر گذار در حوزه فرهنگ از نظر وضعیت حقوق و مزایا در مقایسه با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در وضعیت مطلوبی نیستند و این امر به یک دغدغه بزرگ برای آن‌ها تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نقش کتابداران را در آگاهی و بصیرت در جامعه بسیار مهم برشمرد و افزود:این قشر با تلاش در راستای ارتقای آگاهی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند و بی توجهی به آن‌ها به حوزه فرهنگ صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند.

مخدومی گفت:نوع نگاه مجلس به این نهاد فرهنگی و خدمات رسان بسیار مهم است و امیدواریم حمایت‌های لازم موجب رفع مشکلات شود.

او در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت:در حال حاضر در استان ۸۰ باب کتابخانه عمومی فعال وجود دارد که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

مخدومی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی را ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود:بالغ بر ۷۵۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع در قفسه کتابخانه‌ها در دسترس مخاطبان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:کمبود زیربنا را از مهمترین مشکلات کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود:زیربنای کتابخانه‌های عمومی در کردستان ۲۱ هزار متر مربع است که این شاخص در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین است.

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ عنوان کرد:با همکاری و هماهنگی سایر نمایندگان تلاش می کنیم مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این نهاد فرهنگی رفع شود.

او افزود: در آینده‌ای نزدیک و با همراهی سایر نمایندگان استان با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دیدار خواهیم کرد تا راهکار‌های اساسی به منظور حل مشکلات این نهاد فرهنگی و کتابداران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اوسطی گفت:مسائل و مشکلات موجود در این نهاد فرهنگی که با هدف ارتقای سرانه مطالعه و توسعه کشور فعالیت می‌کند پذیرفتنی نیست و باید به طور اصولی رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی بی توجهی به کتاب را بزرگترین آفت برای جامعه برشمرد و اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در سعادتمندی جامعه و توسعه کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز