مراجعه بیش از ۱۶ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۰:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مراجعه بیش از ۱۶ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بیش از شانزده هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین شامل کشنده، کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه مرده و مورد ارزیابی فنی و ایمنی قرار گرفتند.

 شکری گفت: از این تعداد یاد شده انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی، ۱۸۹۰ خودرو از معاینه فنی رد شده و ۱۴۶۱۶ خودرو نیز برگه قبولی دریافت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی و مکانیزه در سه ماهه نخست سال جاری افزود: انواع کامیون به تعداد ۵۷۴، انواع کشنده به تعداد ۴۲۶ و انواع بارگیر به تعداد ۱۵۷ به ترتیب جزو بیشترین آیتم‌های وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و ۴۵ دستگاه اتوبوس و ۵۳ دستگاه کامیونت و ۱۱۳ دستگاه مینی بوس نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای را شامل می‌شوند که به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

شکری یادآور شد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون‌ها و کشنده‌ها بوده و آلاینده‌ها در کشنده‌ها و نور چراغ‌ها از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست با جدیت تمام مسایل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما