مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

تشکلهای زیست محیطی بروجرد بیشترین نقش را در احیاء تالاب بیشه دالان داشته اند

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۲:۳۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۵۹۱۳
مهرداد فتحی بیرانوند گفت: تشکلهای زیست محیطی شهرستان بروجرد بیشترین نقش را در احیاء بخش اعظمی از تالاب بیشه دالان این شهرستان داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فتحی بیرانوند در نشست هم اندیشی سمن های محیط زیستی بروجرد،اظهار کرد: مباحث محیط زیست فراتر از مرزهای جغرافیایی و منطقه ای است و مخاطرات زیست محیطی در هر نقطه از دنیا می تواند زندگی همه زیستمندان را به خطر بیاندازد.

او آموزش و فرهنگ سازی را کلید واژه حفاظت موثر از محیط زیست عنوان نمود و افزود: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است و باید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

فتحی بیرانوند  عوامل مختلفی همچون عدم رعایت حقابه ها، برداشت بی رویه آب، سد سازی های بدون مطالعه و نبود برنامه ریزی جهت مدیریت صحیح و اصولی تالابها را از اصلی ترین دلایل نابودی تالابها در کشور دانست.

او با اشاره به نقش سمن های در ترویج فرهنگ زیست محیطی  وحفاظت از محیط زیست ،یادآورشد: تشکلهای زیست محیطی شهرستان بروجرد  بیشترین نقش را در احیاء بخش اعظمی از تالاب بیشه دالان این شهرستان داشته اند.

مدیرکل محیط زیست لرستان در خصوص اقدامات صورت گرفته در تالاب بیشه دالان بروجرد نیز خاطر نشان کرد: تالابها به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین اکوسیستمها در جهت حفظ تنوع زیستی و تعدیل آب و هوا همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست بوده و به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست استان با انجام مطالعات مدون برای تالابهای استان به خصوص تالاب بیشه دالان بروجرد، تلاش برای واگذاری مالکیت اراضی تالاب بیشه دالان به محیط زیست، انجام طرح مدیریت زیست بومی تالابها و نیز احداث یک باب پاسگاه در این منطقه گامهای اولیه را در جهت احیاء این اکوسیستم منحصر به فرد برداشته است. 

او با اشاره به اهمیت رشته کوه گرین و تنوع زیستی این منطقه اظهار داشت: امیدواریم با انجام مطالعات اولیه، اقدامات مناسبی در راستای حفاظت بهتر و موثر تر از این زیستگاه منحصر به فرد در قالب مناطق شکار و صید ممنوع و حفاظت شده صورت پذیرد. 

 این مسئول  خدمت به مردم را اصلی ترین وظیفه دستگاههای دولتی دانست و گفت:  مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و ما باید تمام توان خود را در خدمت رسانی بی منت به آنها بکار بندیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش  خطیر و حساس نمایندگان ملت در کمک به حفاظت ازمحیط زیست و منابع طبیعی کشور ،یادآورشد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانند با اصلاح قوانین گذشته و تدوین قوانین جدید به حفاظت از محیط زیست کمک شایانی کنند.

مدیر کل محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست و منابع طبیعی خواستار اختصاص اعتبارات خاص جهت حفاظت از این سرمایه های خدادادی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز