رئیسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد :

نظام مکان‌یابی در ساخت و تجهیز مدارس باید جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۶۲۹۶
نظام مکان‌یابی در ساخت و تجهیز مدارس باید جدی گرفته شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با تاکید بر استقرار نظام مکان‌یابی مدارس گفت: خواستار توجه بیشتر به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و رعایت ضوابط و اصول فنی در ساخت و تجهیز مدارس هستیم .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سید مجتبی حسینی‌پور"رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در دومین جلسه استقرار نظام مکان‌یابی مدارس براساس سامانه آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی؛ با اشاره به  توجه صرف به ساخت مدارس و بی‌توجهی به سایر عوامل موثر در انتخاب مکان مناسب برای ساخت مدارس جدید گفت: عدم توجه کافی به مسئله تحولات جمعیتی، آمایش سرزمین و توسعه پایدار در ساخت و تجهیز مدارس از مشکلات موجود در زمینه ساخت و ساز مدارس در استان یزد است.

حسینی‌پور در ادامه تصریح کرد: ساخت مدارس در همجواری با کاربری‌های ناسازگار و مناطق حادثه‌خیز، مهاجرت در بعضی مناطق و رویارویی با مدارس فاقد دانش‌آموز، برخوردار نبودن از عدالت آموزشی در برخی از مناطق استان، نداشتن توجه کافی به اقتضائات محیط‌های آموزشی و استاندارد سرانه زمین و فضا، ساخت و ساز سلیقه‌ای فضاهای آموزشی و همچنین اتلاف امکانات و منابع اندک موجود از جمله مشکلات موجود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود:  در نظام مکان‌یابی مدارس جدید و ساماندهی مدارس موجود، توجه به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و با رعایت ضوابط و اصول فنی مانند همجواری، ویژگی‌های محیطی، شعاع دسترسی، اقلیم و ظرفیت و زمین مناسب ضروری است.

حسینی پور در پایان اظهار کرد: با توجه به پراکنده بودن اطلاعات مکانی موردنیاز مکان‌یابی مدارس در سازمان‌ها و ارگان های مختلف نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نظیر اصلاح و بروزرسانی شناسنامه فنی مدارس، داده‌های مکانی، مطالعات جمعیتی و تغییرات آن هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز