استاندار گلستان:

لزوم اجرای طرح غربالگری در زنان بالای ۳۹ سال شاغل/ مناطق با شیوع بالای خودکشی شناسایی و آسیب شناسی شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۶۵۳۴
لزوم اجرای طرح غربالگری در زنان بالای ۳۹ سال شاغل/ مناطق با شیوع بالای خودکشی شناسایی و آسیب شناسی شود
استاندار گلستان ضمن اشاره لزوم اجرای طرح غربالگری در زنان بالای ۳۹ سال گفت: نیاز است دانشگاه علوم پزشکی بانک اطلاعاتی از مناطقی که در آن خودکشی شیوع بیشتری دارد تهیه کند تا بتواند با اقدامات لازم این آسیب اجتماعی را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس سه شنبه ۱۷ تیر در استاندار گلستان در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی, فرهنگی, سلامت, زنان و خانواده تصریح کرد: بر اساس گزارشات ارایه شده توسط آموزش و پرورش ۹۴ درصد دانش آموزان با استفاده از سامانه شاد و آموزش های صداوسیما از دروس در زمان شیوع کرونا استفاده کردند و ۶ درصد دیگر در زمان بازگشایی یک ماهه مفاهیم درسی را فرا گرفتند.

وی افزود: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا باید اقدامات لازم را برای پوشش تمامی دانش آموزان انجام دهیم تا هیچ دانش آموزی از جریان آموزش عقب نماند.

استاندار گلستان با اشاره به وجود برخی آسیب های اجتماعی در جامعه یادآور شد: نیاز است دانشگاه علوم پزشکی بانک اطلاعاتی از مناطقی که در آن خودکشی شیوع بیشتری دارد تهیه کند تا بتواند با اقدامات لازم این آسیب اجتماعی را به حداقل برسانیم.

حق شناس ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری تامین اجتماعی طرح غربالگری را در زنان بالای ۳۹ سال شاغل در دستگاه های اجرایی پیرامون وضعیت سرطان های شایع در بین بانوان انجام دهد و استنتاج حاصل از این طرح را در جامعه تعمیم دهد و از آن استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد :۳۲ دستگاه در زمینه حجاب و عفاف وظیفه مندی دارند و نیاز است هر دستگاه علاوه بر اقدامات عادی, اقدامی برجسته را برای سالحاری در این حوزه برنامه ریزی و اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز