امروز صورت گرفت؛

گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان توسط اعضای کانون لرستان

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۲۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶۶
گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک ونوجوان توسط اعضای کانون لرستان
اعضای کانون پرورش فکری کودک ونوجوان لرستان به مناسبت 18 تیر ماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان این روز ملی را به صورت مجازی و آنلاین (برخط) گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  امروز 18 تیرماه 1399 به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، با توجه به مصوبات ستادکرونا ومعذوریت حضوراعضا، مراکز کانون پرورش فکری استان برنامه های متنوعی را متناسب با این روز به صورت مجازی و آنلاین (برخط)  برگزارکردند.

براساس این گزارش؛ همه مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، سیار، پستی و مکاتبه ای در فعالیت های عمومی وکارگاه های مجازی جایگاه و یاد وخاطره نویسنده ای که درتمام خاطرات ذهنی و عینی بچه ها نقش آفرینی کرده است را مرور کردندو تمامی فعالیت های کانون استان لرستان بامحوریت کتاب وکتابخوانی و آشنایی اعضا با ادبیات، به ویژه ادبیات کودک ونوجوان به صورت مجازی برنامه های مختلفی از سوی مراکز سراسر استان اجرا شد.

این درحالی است که همزمان با روز ادبیات کودک ونوجوان، با هماهنگی های به عمل آمده با اعضا، در گروه های مجازی شخصیت و آثار و زندگی مرحوم مهدی آذریزدی تشریح شد. نویسنده ای که با آثارش فضای ذهنی متفاوتی را دربچه ها ایجادکرده و با تلاش در جهت انتقال گنجینه های متون ادب فارسی، خالق نگارش«قصه های خوب برای بچه های خوب» فصل تازه ای را دراین حوزه آغاز کرد.

 

همچنین، کتاب های گلستان سعدی، مثنوی مولانا، مرزبان نامه،  قابوسنامه و...  برای اعضا معرفی شدند.

درعین حال؛ به همین مناسبت اعضای انجمن آفرینش های ادبی شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود و واحدمکاتبه ای خرم آباد، با حضور اعضا، مربیان ادبی و کارشناس ادبی به بحث و گفتگو نشستند.

دراین جلسه ها که صبح امروز به صورت مجازی و به نوبت در انجمن ها برگزار شدند، معرفی شخصیت پدر ادبیات کودک و نوجوان(مهدی آذر یزدی) ، معرفی کتاب و آثار برجسته ایشان انجام شد

 براین اساس؛ فایل صوتی و pdf آثار از چند روز قبل دراختیار اعضای انجمن ها گذاشته شد تا بچه ها فرصت کافی برای خوانش و نقد آن داشته باشند و امروز این آثار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ 17 مرکز فرهنگی هنری ثابت ؛ ۷  کتابخانه سیار و 2 پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان به بچه های لرستانی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می دهند که باشیوع کرونا و تعطیلی مراکز، این فعالیت ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می گیرند.

نمونه اثر عضو:

وکودکی هایم بزرگ شدند

وقدکشیدند

زمانیکه میان بازی های کودکانه

میان شعر

توی زنگ تفریح مدرسه بازی می کردیم

دلم می خواست

انروزهاهیچ وقت تمام نمی شد

دیشب خواب پروانه هارادیدم

خواب دیدم بامادرم کنارپنجره

 چای بهارنارنج میخوریم

دیشب تاصبح توی حوض باماهی هابازی کردیم وتولدشان راجشن گرفتیم

مریم میگوید

امروزروزجهانی پروانه هاست

روزی که پروانه ها

خوشبختی راازآسمان به پایین کشیدندوشادی هایشان راکریمانه به هم بخشیدند

امروزروزجهانی شادی است

روزی که

کودکی هایم داشتندشیطنت می کرد

روزاب بازی های کناررودخانه

روزقایم باشکهایی که  

با صدای بلندبرایش می خندیدیم

بادزوزه می کشد

شعرتمام می شود

ومن به یادخاطراتم گلدان ها را آب می دهم

ساراحسنوند عضو ادبی مرکزشماره یک خرم آباد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز