بزرگ ترین آبشار خزه ای ایران کجاست؟

۱۴۰۱/۰۷/۰۳ - ۲۳:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۷۴۵۹
بزرگ ترین آبشار خزه ای ایران کجاست؟
آبشار کبودوال در گلستان که به بزرگ ترین آبشار خزه ای ایران معروف است یکی از جاذبه‌های تفریحی پر طرفدار استان گلستان محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ استان گلستان دارای جاذبه های فراوانی است اما آبشار های این منطقه یکی از پر طرفدار ترین آن ها به شمار می آید. شاید جالب باشد که بدانید وجود رشته کوه ‌های البرز که خود سرچشمه رود های فراوانی است، آبشار های کوچک و بزرگ بسیاری به وجود آورده که‌ از نواحی مختلف سرازیر است و جلوه‌ های زیبایی را ایجاد کرده است.
 
آبشار خزه ای ایران
 

آبشار کبودال

آبشار کبودوال در 5 کیلومتری استان گلستان قرار دارد و آب این رودخانه از چشمه های جنوبی سرچشمه می گیرد و قابلیت شرب دارد. نکته قابل توجه برای گردشگران این است که در مسیر آبشار سکو ها و چادر های انفرادی و گروهی به تعداد کافی و مناسب وجود دارد. آبشار کبودوال در تابستان و همین طور ایام تعطیل علاقمندان به طبیعت را به خود جذب می کند.
 
آبشار خزه ای
 
همان طور که پیش تر گفتیم این آبشار در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول در عمق دره‌ ای در دل جنگل و دامنه کوه هارون با ارتفاع 1780 متر از سطح دریا واقع شده است. سرچشمه آبشار به ارتفاع حدود 30 متر بالاتر از آبشار خزه ای کبودوال می باشد. همچنین ارتفاع آبشار 12 متر، عمق حوضچه 2 متر و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگری آن 550 متر است.
 
تنهای آبشار خزه ای ایران
 
آبشار های کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ کبودوال خودنمایی می ‌کنند که در زیر هر آبشار حوضچه های جالبی بوجود آمده است. آبشار کبودوال به عنوان مهم‌ ترین جاذبه‌ گردشگری استان گلستان به شمار می رود، آب آن زلال و شفاف می باشد، زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله‌ تسکین و آرامش انسان است.
 
آبشار کبودال ایران
 
با تمامی این تفاسیر به گردشگران پیشنهاد می شود که در هنگام سفر خود به آبشار کبودوال که به تنها آبشار خزه ای ایران معروف است، بازدید کنند.
 
آبشار خزه ای
 
از دیگر جاذبه های گردشگری استان گلستان نیز می توان به جنگل گلستان و پارک ملی گلستان اشاره
کرد که از پر طرفدار ترین دیدنی های شمال ایران به شمار می روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز