مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

باید بیش از گذشته در جهت تبلیغ، ترویج و حفظ هنر خوشنویسی گام برداریم

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۸۰۲۴
باید بیش از گذشته در جهت تبلیغ، ترویج و حفظ هنر خوشنویسی گام برداریم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با محمد تعریفی هنرمند خوشنویس و کاتب قرآن گفت: باید بیش از گذشته در جهت تبلیغ، ترویج و حفظ هنر خوشنویسی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جعفر مروارید هنر خوشنویسی را دارای جایگاه و ارزش والایی در فرهنگ شرق دانسته و ادامه داد: در بین هنرهای اسلامی، خوشنویسی به واسطه ارتباط با کلام وحی از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.

مروارید تاکید کرد: باید بیش از گذشته تلاش شود با فعالیت‌های سازمان یافته و مفید درجهت  تبلیغ، ترویج و همچنین حفظ این میراث گرانبها در جامعه گام برداریم و با آموزش به نسل جوان این هنر را گسترش دهیم.

ر این دیدار هنرمند خوشنویسی محمد تعریفی به بیان تاریخچه خوشنویسی بویژه خط ثلث پرداخت و در خصوص بیوگرافی خود بیان داشت: بنده در زمینه خط ثلث مشغول به فعالیت هستم و گزیده ای ازآثار من در کتب (روائع الخط العربی ) در کشورهای عربی به چاپ رسیده و شناخته شده است.

وی کتیبه نویسی آیات و روایات قرآنی را یکی دیگر از آثار خود خواند و افزود: تاکنون20 جلد کتاب خوشنویسی با عنوان شمیم ثلث خوشنویسی شده که تعدادی از آنان چاپ و تعدادی درحال چاپ می باشد و بیشترین کتیبه های خوشنویسی شده در حرم مطهر حضرت رضا(ع) بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز