آغاز برداشت خربزه از کشتزارهای تایباد

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۸۰۵۸
آغاز برداشت خربزه از کشتزارهای تایباد
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول خربزه از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد محمد میری اظهار کرد: شهرستان تایباد از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول بعد از تربت جام رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است. به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن خربزه از مزارع تایباد برداشت شود.

وی با اشاره به کاهش مصرف سموم در شهرستان تایباد در راستای مبارزه با آفات و بیماری ها در سال زراعی جاری در برخی از مزراع خربزه تایباد مبارزه بیولوژیک انجام شد. خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ۹۵ درصد این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی است.

میری افزود: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۳۰ درصد از مزارع خربزه و استفاده از روش مالچ پلاستیک میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی به تولید نشای خربزه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از ۹ میلیون نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه رو به رو شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روزهای اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز