توسعه زیرساختهای هورامان امری ضروری است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۰۶۲
توسعه زیرساختهای هورامان امری ضروری است
مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی- تاریخی هورامان در راستای توسعه زیرساختهای هورامان با فرماندار کامیاران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی،تاریخی هورامان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هورامان اظهار داشت:توجه بیش از پیش به توسعه زیرساختهای روستای گردشگری پالنگان، حفظ و معرفی کتیبه ی تنگی ور در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی هورامان امری ضروری است.

وی اضافه کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های روستاهای شاخص هورامان اختصاص داده شده که با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی استان هزینه می‌شود.

مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی،تاریخی هورامان افزود: این میزان اعتبار قرار است در راستای توسعه زیرساخت‌ها شامل ایجاد سرویس بهداشتی، فضاهای فرهنگی و ساماندهی معابر هزینه شود.

طالب نیا یادآور شد: این اقدامات هم منجر به ایجاد آسایش و رفاه مردم این روستاها و جلب نظر بازرسان سازمان جهانی یونسکو خواهد شد.

وی گفت: با همکاری نهادهای اجرایی و خدمات رسان استان و حمایت استانداری به دنبال اجرای طرح جامعی در راستای ساماندهی روستاهای شاخص منظر فرهنگی هورامان تا قبل از حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو هستیم.

 فرماندار شهرستان کامیاران درباره ی  توسعه زیرساخت های گردشگری هورامان گفت: فرمانداری آماده کمک همه جانبه در این خصوص است و حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری را بعنوان یکی از محور اصلی توسعه شهرستان کامیاران قرار داده است.

الماسی با اعلام اینکه ثبت جهانی هورامان می تواند باعث رونق گردشگری منطقه شود، افزود:در شهرستان کامیاران نگاه ویژه ای به پالنگان و کتیبه تنگی ور وجود دارد و این فرمانداری حمایت کامل از  پروژه ثبت جهانی هورامان را انجام خواهد داد و اعتبار لازم برای این امر در نظر گرفته است.

اسماعیل مریوانی سرپرست ادره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مراحل پیشرفت پروژه های در دست اجرا در روستای پالنگان، کتیبه تنگی ور و همچنین ثبت ملی روستای سرریز اشاره کرد و گفت:در روستاهای گردشگری کامیاران می بایست تمامی زیرساخت های روستا برای حضور گردشگران مهیا گردد و این امر مستلزم صرف هزینه و زمان توسط مجموعه ادارات و ارگانهای ذیربط از جمله فرمانداری است.

مریوانی افزود: برنامه جامعی برای توسعه روستای گردشگری پالنگان در دست بررسی برای اجرا است که می بایست فرمانداری نیز در این خصوص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را همراهی کند.

در ادامه مقرر شد همه دستگاه های دولتی که به نحوی در زمینه های عمرانی در روستای گردشگری پالنگان درگیر هستند با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارها و پروژه های خود را اجرا نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز