نایب رییس هیئت اسکیت استان البرز:

اسکیت البرز جهشی بی سابقه را تجربه کرده است / نبود پیست استاندارد پاشنه آشیل البرز است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۴:۴۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۸۱۵۹
اسکیت البرز جهشی بی سابقه را تجربه کرده است / نبود پیست استاندارد پاشنه آشیل البرز است
نایب رییس هیئت اسکیت استان البرزگفت: اسکیت البرز در دوسال اخیر جهشی بی سابقه ای را تجربه کرده است و استان های مدعی و عنوان دار را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ،اعظم داودی اظهار کرد: از ابتدای سال 97 و با حضور تیم مدیریتی جدید در اسکیت هدفگذاری ها بر پایه ارتقا جایگاه این استان در سطح ملی و افزایش ورزشکاران و قهرمانان گذاشته شد و خوشحالم که امروز عنوان کنم تمام این اهداف محقق شده است.

وی افزود: کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر اسکیت دختران و عنوان سومی پسران، کسب ده ها مدال ارزشمند در مسابقات کشوری و المیپاد استعدادهای برتر کشور، برگزاری منظم لیگ استانی وبرپایی مسابقات متعدد مناسبتی و جشنواره ها بخشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این دو سال بوده است.

وی میزبانی از مسابقات بین المللی مارشال کاپ را نقطه اوج توانمندی این هیئت ورزشی عنوان کرد و گفت: همه این موفقیت ها در حالی رقم خورده است که ما در استان البرز از داشتن حتی یک پیست استاندارد محروم هستیم وهمین موضوع بر اهمیت و ارزش این دستاورد می افزاید.

نگاه عادلانه متولی ورزش البرز به اسکیت

نایب رییس هیئت اسکیت استان البرز دیگر عامل موفقیت این ورزش در استان البرز را نگاه عادلانه مدیرکل ورزش وجوانان عنوان کرد و گفت: به واقع درتمام برنامه های انجام گرفته حمایت و حضور پررنگ دکتر غفرانی را شاهد بودیم که در کمتر استانی وجود داردو همین توجه انگیزه و توان ما را برای ادامه این مسیر دشوار دوچندان کرده است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود ارتقا سطح فنی مربیان و مدرک دار کردن فعالان این ورزش را مورد اشاره قرارداد و گفت: تا چندی پیش بیش از 80 درصد مربیان ما بدون مدرک و به شکل تجربی در پیست ها فعالیت می کردند اما با تلاش هیئت و همراهی فدراسیون دوره های مربیگری در استان برگزار شد و امروز به جرات می توان گفت علاوه براینکه تمام مربیان فعال دارای مدرک هستند بلکه مازاد برنیاز استان هم مربی داریم و در این بخش تحول چشمگیری حاصل شده است.

داودی ارتقا جایگاه استان در کشور را ماحصل مجموعه تلاش های صورت گرفته دانست و گفت: تا دو سال پیش در جمع استان های انتهایی کشور بودیم اما امروز البرز با قدرت یکی از استان های برتر کشور است و این مهم در سایه هم افزایی خانواده اسکیت، مدیریت ارزشمند آقای فرهنگ رنجبر و حمایت های بی شائبه فدراسیون واداره کل ورزش وجوانان حاصل شده است.

حل مشکل سخت افزاری مهمترین هدف هیئت

نایب رییس هیئت اسکیت استان البرز اصلی ترین هدف هیئت استان را حل مشکل سخت افزاری عنوان کرد و گفت: ما استعدادهای بسیاری را پرورش میدهیم و وقتی آنها به مرز شکوفایی می رسند به دلیل نبود یک پیست مجهز واستاندارد آنها را از دست می دهیم وجذب تیم های پایتخت واستان های همجوار می شوند در حالی که اگر شرایط و امکانات لازم در خود استان مهیا باشد ورزشکار سختی راه را به خود نمی خرد و خانواده ها نیز راغب به فعالیت فرزندان خود در کرج هستند.به واقع نبود پیست استاندارد پاشنه آشیل اسکیت البرز است و از این ناحیه لطمه زیادی خورده ایم.

داودی اسکیت را ورزشی هزینه بر و گران دانست و گفت: بخش اعظمی از تجهیزات این ورزش وارداتی است و متاسفانه نوسانات ارزی به شدت بر روی آن موثر است لذا تهیه این وسایل برای خانواده ها دشوار شده و ضمن آنکه تمرین بر روی پیست های غیر استاندارد فرسایش این تجهیزات را دوچندان می کند.

وی رغبت خانواده ها نسبت به حضور فرزندان شان در اسکیت را اتفاقی ارزشمند دانست و گفت: در سال های اخیر این روند شکل پررنگ تری پیدا کرده و خانواده ها در نقش مشوق حمایت همه جانبه را از فرزندان خوددارند و این موضوع می تواند برای آینده اسکیت استان پرثمر باشد.

نایب رییس هیئت اسکیت استان البرز در پایان گفت: در ایجاد وراه اندازی پیست های اسکیت مدیریت شهری نقشی موثر و کاربردی دارد و می توان با احدث پیست در بوستان های سطح شهر زمینه را برای توسعه همگانی و قهرمانی ورزش مهیا کرد لذا امیدوارم توجهات به این موضوع بیشتر شود وبتوانیم گام های خوبی برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز