معاون استاندار اردبیل:

افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۴۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۸۱۷۸
افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا نگران کننده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا نگران کننده است و مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بیشتری خرج دهند.

به گزارش برنا،بهروز ندایی که در جلسه بررسی ظرفیت های بسیج استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور فرماندهان سپاه استان سخن می گفت، ادامه داد: متاسفانه آمارهای فوتی ها و مبتلایان به کرونا در استان رو به رشد است و علیرغم تعطیلی تالارها و مساجد، همچنان مراسم عروسی و عزا در پارکینگ آپارتمان ها و منازل بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود. 

او تصریح کرد: براساس آمار و تحقیقات انجام گرفته برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، عمده علت ابتلای مردم به ویروس کرونا است و امیدواریم مردم راضی نشوند برگزاری مراسم عروسی به عزای خانواده ای بدل شود. 
ندایی هشدار داد: بیماری منحوس کرونا اگر در فصل تابستان کنترل نشود و استان به وضعیت سفید باز نگردد، با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری فصلی آنفلانزا، با بحران جدی روبرو خواهیم شد و بی احتیاطی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایام جاری و ماههای پیش رو خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی را متوجه استان خواهد کرد. 

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های سپاه و بسیج استان در پیشگیری و کنترل این بیماری، اظهار کرد: بسیج استان از قابلیت فراوانی در فرهنگ سازی، نظارت و اطلاع رسانی بهین ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و درمانی با بهره گیری از استعداد پایگاه های مقاومت بسیج محلات و ادارات برخوردار است و امیدواریم در کنار دیگر همکاری، همراهی و همیاری صمیمانه سپاه و بسیج در پیشگیری و مقابله با کرونا، این مهم نیز محقق شود. 
در این جلسه معاون هماهنگی فرماندهی سپاه استان نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سپاه استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بیان کرد و گفت: سپاه و بسیج استان با همه امکانات و توانمندی های خود از اولین روز شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و مسئولان استان بوده است.
 سرهنگ عبدی تولید ماسک، کمک های مومنانه، ایجاد نقاهتگاه، خدمات درمانی، پشتیبانی، لجستیکی و امنیتی، تامین نیروی انسانی متخصص، ایجاد پایگاه های سلامت و غربالگری، گندزدایی معابر و اماکن را از جمله اقدامات و فعالیت سپاه در این راستا برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز