رشد ۳۵ درصدی وصول مالیات استان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۸۲۹۲
رشد ۳۵ درصدی وصول مالیات استان آذربایجان‌غربی
به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، مدیرکل امور مالیاتی استان با همراهی جمعی از معاونان و مدیران با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حسن کوماسی با بیان اینکه ۳ معیار رشد وصول، تحقق درآمدهای مالیاتی و سهم ریالی وصول از مالیات کشور از فاکتورهای مؤثر در بررسی جایگاه وضعیت مالیات ستانی هر استان است، اظهار کرد: آذربایجان غربی در کشور از نظر تحقق درآمد جایگاه ۲۷ و از نظر وزن مبلغی مالیات جایگاه ۲۵ را به خود اختصاص داده است. به عبارتی از هر ۱۰۰۰ ریال مالیات دریافت شده در کشور، سهم وصول استان تنها ۸۵ ریال (معادل کمتر از یک درصد کل کشور) است. از نظر رشد وصول مالیات در سال های ۹۷ به ۹۸ نیز در رده ۲۱ کشور قرار داریم.

وی با اعلام اینکه در ۳ ماه اول سال جاری وصول مالیات در استان ۳۵ درصد رشد داشته، افزود: با وصول مالیاتی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در ۳ ماه اول سال جاری، از نظر رتبه در کشور رشد داشته و به در جایگاه ۱۷ ام را کسب کرده ایم.

کوماسی با اعلام اینکه با مساعدت و دستور رئیس کل دادگستری استان ۳ شعبه از دادگاه های عمومی در شهرستان های ارومیه، ماکو و پیرانشهر برای رسیدگی به جرایم مالیاتی اختصاص یافته، ادامه داد: پرونده های بزرگ مالیاتی در استان تشکیل شده که در مرحله بررسی و اقدام و رسیدگی قضایی جهت وصول حقوق دولت هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به  توافق ۶۷ درصدی صاحبان مشاغل استان با امور مالیاتی به واسطه ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال ۱۳۹۷، گفت: با توافق های صورت گرفته، علاوه بر رضایت مؤدیان، کارکنان امور مالیاتی نیز وقت و انرژی بیشتری صرف شناسایی مؤدیان جدید و رسیدگی به پرونده ها دارند.

وی با بیان اینکه ۵۲ پرونده با گردش حساب بالای ۲۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته پایش تراکنش های مشکوک بانکی شناسایی شده است، افزود: آذربایجان غربی در کشور از نظر رسیدگی به پرونده های مالیاتی در جایگاه دوم قرار دارد.

کوماسی از وجود ۱۶۰ هزار پرونده مشاغل، ۲۹ هزار پرونده ارزش افزوده و ۲۱ هزار پرونده شرکت در اداره کل امور مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: در زمینه استرداد مالیات نیز جزو استان های سوم تا چهارم کشور هستیم و افتخار حمایت از صادرات و تولیدکنندگان را داریم.

مدیرکل امور مالیاتی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تحقق دولت الکترونیک در سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: مؤدیان مالیاتی می توانند بدون حضور در ادارات امور مالیاتی و از طریق اتصال به پورتال سازمان ۲۱ خدمت را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی گفت: از ماه گذشته امکان فعالسازی ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی فراهم شده که مؤدیان می توانند تمام پرونده و ابلاغ های موجود را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، دریافت کنند.

نظر شما