بستری ۸۴۱ بیمار کرونایی و وجود ۲۲۱ بیمار بدحال مشهدی مبتلا به کرونا تا ۲۲ تیر ۹۹

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۹:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۸۳۱۵
بستری ۸۴۱ بیمار کرونایی و وجود ۲۲۱ بیمار بدحال مشهدی مبتلا 
به کرونا تا ۲۲ تیر ۹۹
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۱۴ بیمار غیر کرونایی و ۸۴۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شاپور بدیعی در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۱۴  بیمار غیر کرونایی و ۸۴۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۱ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و به طور کل ۳۰ درصد تخت های بستری دانشگاه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا  گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۳۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه پذیرش و بستری می‌شوند و روزانه حدود ۸۵ نفر نیز بیمار بهبود یافته کرونایی از مراکز درمانی مرخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه غیر بومی و زائر هستند تصریح کرد: بیشتر زائران که به بیماری مبتلا هستند اطلاعی از برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی ندارند و به طور مستقیم به مراکز درمانی دانشگاه مراجعه می‌کنند.

بدیعی با بیان اینکه حضور زائران و عدم رعایت نظام ارجاع از مهم ترین عوامل اثر گذار در ازدحام مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: با راه اندازی مجدد سامانه تلفنی پاسخگویی ۱۹۱، از روز گذشته روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی کاهش یافته است.

سیستم مراقبت در منزل در اورژانس عدالتیان راه اندازی می‌شود

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای سیستم مراقبت در منزل در اورژانس عدالتیان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی به منظور کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی اجرا می‌شود و تا کنون۸۰ گروه بر اساس تعرفه‌های دولتی و یا رایگان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری سپاه امام رضا(ع) قرار است ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونایی و گذراندن دوران بهبودی این دسته از بیماران راه اندازی شود.

بدیعی خاطر نشان کرد:با همکاری بسیج جامعه پزشکی ۱۰۰ نفر نیروی داوطلب برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند.

خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان های مشهد و ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) ارائه می‌شود

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر بیماران کرونایی تنها در مراکز شریعتی و ۶۱۰ تختخوابی بستری می‌شوند و سایر مراکز مشهد به بیماران غیر کرونایی اختصاص یافته است خاطر نشان کرد: رویکرد دانشگاه این است که همزمان با ارائه خدمات به بیماران کرونایی، روند ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی نیز به شکل مطلوبی انجام شود.

وی ضمن قدردانی از بخش خصوصی در همراهی و کمک به دانشگاه در مسیر مبارزه و مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: تا کنون حدود ۱۰ درصد از پرسنل بخش خصوصی در بخش دولتی خدمات رسانی به بیماران کرونایی داشته اند.

بدیعی با اشاره به ساخت بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد اظهار کرد: با راه اندازی مرحله به مرحله این بیمارستان، روند خدمات رسانی به بیماران غیر کرونایی به ویژه ساکنان شمال مشهد به شکل مطلوبی بهبود می‌یابد.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه با همکاری معاونت آموزشی پروتکل های درمانی تدوین شده است تصریح کرد: با همکاری این معاونت تمامی پزشکان شیفت بندی شده اند و برای جلوگیری از تحلیل نیرو زمانی برای استراحت آن ها نیز در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه