افزایش سایت های مخابراتی کردستان

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۴:۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۸۷۲۳
افزایش سایت های مخابراتی کردستان
تعداد سایت‌های مخابراتی کردستان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد سایت‌های دارای تکنولوژی ۳ G و ۴ G در استان ۸۷۶ مورد بوده که نسبت به سال ۹۲ و آغاز دولت یازدهم ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

آزاد حکمت افزود: اکنون ۴۶۰ سایت دارای تکنولوژی ۴ G و ۴۱۶ سایت ۳ G در مناطق مختلف استان نصب و فعال است، در حالیکه در سال ۹۲ چنین سایت‌هایی وجود نداشت.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه را در کردستان ۱۲۸ درصد اعلام کرد و یادآور شد: این عدد در ابتدای دولت تدبیر و امید ۷۱.۷۶ درصد بود که نشان از رشد ۷۹ درصدی این شاخص در استان دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۲۲ دستگاه تلفن همراه در استان وجود داشت که اکنون به ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۶۰ دستگاه رسیده (۹۵ درصد رشد) است.

حکمت بر تلاش برای افزایش تعداد خانوار‌های بهره‌مند روستایی از اینترنت در استان تاکید کرد و گفت: میزان روستا‌های دارای دسترسی به اینترنت ADSL,FTTH استان در آغاز دولت یازدهم ۱۱.۹۹ درصد بود که در حال حاضر به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۰۶ روستای کردستان به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل است، از وجود ۵۴ کانال ارتباطی (STM ۶۴) و ۱۲۲ STM ۱ (تعداد ظرفیت پهنای باند) خبر داد.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از ۵۸۶ هزار فقره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز