مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد:

‌رسانه‌ها بیش از بیان نقاط ضعف، امیدآفرین باشند

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۳۹۵
‌رسانه‌ها بیش از بیان نقاط ضعف، امیدآفرین باشند
مدیرکل روابط‌ عمومی استانداری یزد در جمع اعضای هیئت مدیره دومین دوره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد، گفت: رسانه‌های استان فقط نقاط ضعف و مشکلات را برجسته نکنند بلکه اگر اقدام خوبی انجام می‌شود که البته کم هم نیست، نسبت به انعکاس آن و امیدآفرینی در جامعه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، "علی صالحی"‌ مدیرکل روابط عمومی استانداری روز یکشنبه‌ ۲۲ تیرماه در جمع اعضای هیئت مدیره دومین دوره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد، ‌اظهار کرد: کسی منکر مشکلات جامعه نیست اما اینکه در فضای مجازی و در رسانه‌ها فقط مشکلات بیان شود و هیچ گونه نقطه مثبتی در فعالیت‌ها دیده نشود دور از انصاف است.


صالجی در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتی که در روند فعالیت برخی از نهادها و ادارات در دولت تدبیر و امید وجود دارد، اظهار کرد: اما فعالیت‌های موثری نیز در این دولت انجام شده و شایسته است برای امیدآفرینی در جامعه نسبت به انعکاس این فعالیت‌ها نیز اقدام شود.
وی همچنین افزود: برخی مدیران شومحور هستند و صرفا برای جلوی دوربین خود را رسانه ای می‌کنند و عملکردی از آنها مشاهده نمی شود.


دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در پاسخ چرایی دعوت نشدن رسانه‌ها در نشست‌های استانداری، گفت: استاندار یزد رسانه‌های استان را از ورود به هیچ جلسه‌ای منع نکرده و بارها تاکید داشته است که در همه جلسات به‌ویژه از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت شود اما گاهی دبیران جلسه درخواست می‌کنند که رسانه‌ها دعوت نشوند چون مباحثی در جلسات مطرحی می‌شود که نباید رسانه‌ای شود


مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ادامه داد: رسانه‌ها رسمیت خود را از مخاطبان می‌گیرند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند، همواره تلاش خود را در این مسیر داشته ایم و در روزهای چهارشنبه هر هفته دیدار خصوصی اصحاب رسانه با استاندار یزد انجام می‌شود و استاندار در ارتباط با رسانه‌ها هیچ گونه منعی ندارد.


صالحی در پاسخ به سوالی در مورد ضعف عملکردی برخی از روابط عمومی ادارات نیز اظهار کرد: بیشترین جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان  را در این دوره داشته‌ایم، مدیران روابط عمومی فعالیت خوبی دارند و عمدتا در ادارات یک ‌مسئول روابط عمومی چندین سمت را هم‌زمان اداره می‌کند و تغییر یک مدیر روابط عمومی ساده نیست؛ مستلزم پیگیری و طی روند زیادی است و نیازمند استعلام از چندین رسته و همچینن واحد اداری است و با کمبود شدید نیرو در ادارات در این زمینه مواجه هستیم.


وی همچنین گفت: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند، بخش زیادی از تولیدات فضای مجازی و مطبوعات از طریق این رسانه‌ها تغذیه می‌شود و رویکرد ارتباط با رسانه‌ها باید تغییر کند و نحوه اطلاع رسانی و جایگاه هر کسی مشخص شود.
"مسعود میرجلیلی" مدیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد ‌نیز در این نشست، گفت:  در زمینه ارتباط با رسانه‌ها ارتباط مستمری از طرف نهادها وجود ندارد و در برخی از جلسات استانداری فقط صدا و سیما حضور دارد و از بقیه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت نمی‌شود.
وی با درخواست اصلاح این روند، تصریح کرد: مرداد ماه امسال و برای دومین مرحله از مدیران برتر رسانه‌ای تجلیل خواهد شد که به انتخاب رسانه‌ها‌ی خبری فعال برگزیده شده اند و سومین جشنواره رسانه‌های برخط استان یزد نیز با موضوع کرونا و یادبود "شهید محمود شمس الدینی" اولین شهید مدافع سلامت استان یزد برگزار خواهد شد.
در پایان این نشست اعضای هیئت مدیره دومین دوره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد مواردی را بیان ‌کردند و کارت عضویت افتخاری این انجمن به مدیرکل روابط عمومی استانداری تحویل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز