فرماندار خلخال از خسارت هزار میلیاردی بر اثر سیل خبر داد

تخریب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی واحدهای مسکونی پنج روستای واقع در بخش مرکزی و شاهرود خلخال

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۲:۴۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۹۶۸۶
فرماندار خلخال گفت: در جریان بارندگی‌های شدید باران و جاری شدن سیل در این منطقه بیش از هزار میلیارد ریال به روستاها و بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش برنا، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: بارش‌های شدید رگباری عصر دیروز , دیشب و پیش از ظهر امروز منجر به جاری شدن سیلاب ، طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر شهری در این شهرستان شده است.

وی اظهارداشت: بارش‌های تند و رگباری باران و جاری شدن سیل روز گذشته واحدهای مسکونی پنج روستای واقع در بخش مرکزی و شاهرود این شهرستان را به میزان ۲۰ تا  ۱۰۰ درصد تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل در منطقه به بخش کشاورزی و دامداری منطقه آسیب و خسارت جدی وارد کرده است، گفت: سیل به تاسیسات آبرسانی ۱۴ روستای خلخال خسارت زد و راه ۳۰ روستای این شهرستان را نیز تخریب کرد.

فرماندار خلخال تشریح کرد: بارش شدید و بدنبال آن سیلاب به چهار روستای مصطفی لو ، بولوکان ، مورستان و خداقشلاقی از توابع بخش مرکزی خسارت وارد کرد که از بین این روستاها, واحدهای مسکونی و دامی ،همچنین بخش کشاورزی و باغی روستای ۸۰ خانواری مصطفی‌لو بطور کامل خسارت دیده است.

بابایی افزود: در جریان وقوع حادثه سیلاب همچنین پنج دستگاه خودرو  گرفتار شده و سیل این خودروها را با خود برد ، باغات میوه این روستا نیز بطور قابل توجهی خسارت دیدند.

او با تقدیر از حضور بموقع امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال در روستای خسارت‌دیده مصطفی‌لو اظهارداشت: انتظار از مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران شهرستان اعزام بموقع کارشناسان به محل این روستا و برآورد دقیق خسارات وارده به بخش‌های مختلف است.

فرماندار خلخال با اشاره به تدوام بارندگی‌ها و حاکمیت هوای سرد و بارشی در منطقه بر لزوم هوشیاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رویارویی با بحران‌های آبگرفتگی سطح جاده‌های بین‌شهری و روستایی تاکید کرد و افزود: این اداره نسبت به رفع مسدودیت دهانه پل‌های مسیر راه‌های ارتباطی قبل از شروع بارندگی مجدد اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز