پنج هزار نفر مردم کردستان غربالگری کرونا شدند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۲۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳۳
پنج هزار نفر مردم کردستان غربالگری کرونا شدند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵ هزار و پنج نفر طی سه روز گذشته در سنندج از لحاظ بیماری کرونا غربالگری و ۳۵۱ نفر قرنطینه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر آرزو فلاحی با اشاره به فعالیت‌های سه روز گذشته اکیپ‌های ضربت بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج اظهار کرد: طی این مدت ۹۷ مورد از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بهداشتی و آرایشی بازدید شده است.

وی در ادامه بازرسی از ادارات، دفاتر پیشخوان دولت، صدور اخطاریه جهت اماکن و ادارات، نمونه برداری و کلر سنجی از آب لوله‌کشی شهری، نظارت بر دفن اجساد، نظارت بر مزارع و پیگیری شکایات مردمی را از دیگر فعالیت‌های این اکیپ در سنندج عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، ۶۲۴ کیلوگرم  مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته طی مدت زمان مذکور در سنندج کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

دکتر فلاحی بازدید از مرکز تعویض پلاک سنندج به همراه نماینده فرمانداری و ابلاغ تذکرات لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی واجد سامانه نوبت دهی، تهیه دستگاه پدالی ضدعفونی دست‌ها جهت مراجعین، جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را از دیگر اقدامات انجام‌ شده در سنندج توسط این اکیپ بر شمرد.

وی از غربالگری ۵ هزار و پنج نفر طی سه روز گذشته در سنندج خبر داد و گفت: از ۹۱ نفر تست کرونا گرفته شد و ۱۹۷ نفر در لایه اولیه و ۱۵۴ نفر در لایه ثانویه قرنطینه شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از بازدید پایگاه مشاوره زنان آسیب پذیر نایسر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: طی این بازدیدها موارد آموزشی به متصدیان پایگاه مشاره زنان آسیب پذیر نایسر در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نحوه تهیه مایع گندزدا و استفاده از آن، ممانعت از ورود مراجعین بدون ماسک، در دسترس بودن مایع ضدعفونی جهت مراجعین، ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و تهیه کد رهگیری ارائه و تأکید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز