فعالیت سمن‌ها در بحران کرونا کمتر از جهادگران سلامت نیست

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۵:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳۹
فعالیت سمن‌ها در بحران کرونا کمتر از جهادگران سلامت نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بازه زمانی شیوع کرونا، سمن‌ها با ظرفیت بالای خود اقدامات شایسته‌ای همطراز با جهادگران سلامت انجام دادند که ستودنی است.

به گزارش گروه خبرگزاری برنا کردستان جلسه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد با حضور دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه، معاون امور بهداشتی، رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت سنندج، نمایندگان پیام گزاران سلامت، سازمان‌های مردم ‌نهاد و خانه مشارکت در محل ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد که در ایام شیوع کرونا تا امروز در امر اطلاع رسانی، پیشگیری و مقابله با این ویروس یاریگر دانشگاه بوده‌اند اظهار کرد: تداوم همکاری ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های جامعه محور در امر آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا ضروری است.

دکتر فرزین رضاعی با اشاره به نقش آفرینی سمن‌ها در اجرای برنامه‌های مبارزه با بیماری کرونا افزود: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردار هستند و مشارکت حداکثری آنها در ترغیب مردم به قرنطینگی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در این شرایط الزامی است.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزنده سمن‌ها در بحران کرونا کمتر از جهادگران سلامت نیست، تأکید کرد: در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا در استان سمن‌ها با ظرفیت بالای خود اقدامات چشمگیری همطراز با جهادگران سلامت انجام دادند که قابل ستایش است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه با اشاره به فعالیت چشمگیر سمن‌های مردمی در سه فاز مختلف جهت مقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: توسط اکیپ سازمان‌های مردم نهاد در ایام شیوع کرونا در فاز اول که از ۲۰ اسفند سال گذشته مقارن با شیوع کرونا در استان شروع شد ۸۱۱ اکیپ، فاز دوم ۲۱۱ اکیپ و فاز سوم که از هشتم خرداد ماه امسال تاکنون شروع شده ۱۶۰ اکیپ به اطلاع رسانی، آموزش و توزیع اقلام بهداشتی و نحوه استفاده از آن در سطح محلات و مساجد استان پرداخته‌اند.

دکتر بهرام کندایی از فعالیت 20 NGO فعال در حوزه سلامت در خصوص آموزش و مبارزه و اطلاع رسانی ویروس کرونا و همکاری مداوم با دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد و گفت: در این ایام با تشکیل گروه‌های مجازی با همت سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد کمپین من ماسک می‌زنم و کمپین نه به مراسم عروسی و عزا اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا توسط کارگزاران سلامت را ارائه داد و به بیان اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات جلسه پیشین پرداخت.

دکتر مهدی ذکایی تصریح کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در خبازی‌های سطح شهر با موفقیت اجرا شده و هماهنگی‌های لازم نیز با شهرستان سقز در راستای اجرای این طرح صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز