مدیرکل بهزیستی استان البرز:

مناسب سازی معابر کرج برای تردد معلولان کافی نیست/۱۰درصد جامعه را افراد ناتوان تشکیل می دهند

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۱:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۰۸۰۵
مناسب سازی معابر کرج  برای تردد معلولان کافی نیست/۱۰درصد جامعه را  افراد ناتوان تشکیل می دهند
مدیرکل بهزیستی استان البرزبا اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ مرکز، کلینیک و انجمن مردم نهاد زیرمجموعه بهزیستی استان فعالیت دارند گفت: در راستای مناسب سازی فضاهای شهری ویژه ی افراد دارای معلولیت در شهر کرج طی سال های قبل اقداماتی انجام شده اما کافی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری به وجود ۲۱۴ مرکز شبانه روزی بهزیستی استان که بیش از ۷ هزار نفر بصورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری می شوند اشاره کرد و گفت: رفع موانع، مناسب سازی و در دسترس قرار دادن امکانات شهری برای افراد دارای معلولیت از جمله مواردی است که سازمان های مرتبط به خصوص نظام مهندسی می توانند در این زمینه نقش موثری ایفاء کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرزافزود: در راستای مناسب سازی فضاهای شهری ویژه افراد دارای معلولیت در شهر کرج طی سال های قبل اقداماتی انجام شده اما کافی نیست و همچنان بسترسازی برای حضور و استفاده این عزیزان در پارک ها، کتابخانه ها و یا بانک ها بصورت کامل فراهم نشده است.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد جامعه افراد ناتوان از جمله سالمند، افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و یا بیمار هستند افزود : نباید در برنامه ریزی های شهری از جمله طراحی فضاها این افراد نادیده گرفته شوند.

حیدری بیان کرد: امید است مناسب سازی طبق آیین نامه ها و دستورالعمل ها در سطح شهر اجرا شود و دسترسی راحت و بدون دغدغه افراد به فضاهای شهری فراهم شود تا به دلیل کمبود این امکانات محکوم به ماندن در خانه نباشند.

وی تاکید کرد: جانبازان عزیز جامعه حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید محیط ها و معابر شهری به گونه ای  طراحی و مناسب سازی شود که آنها  به هنگام تردد در شهر برای عبور از جداول، ورود به ساختمان های مسکونی و اداری و استفاده از دستگاه خودپرداز با مشکل مواجه نشوند.

 

نظر شما