هشدار هواشناسی به وضعیت گرما در کردستان

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۳:۳۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۱۴۴۸
هشدار هواشناسی به وضعیت گرما در کردستان
هواشناسی کردستان با اعلام وضعیت زرد نسبت به افزایش دمای هوا در کردستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی با توجه به تقویت پر ارتفاع جنب حاره از امروز تا اواخر هفته جاری، هوا منطقه نسبتاً آرام و پایدار خواهد بود.

پناهی افزود: در این مدت پدیده دارای اهمیت افزایش میانگین چهار درجه‌ای دمای هوا تا روز سه شنبه هفته جاری خواهد بود.

او با اشاره به وضعیت و شرایط پیش روی استان کردستان به دنبال افزایش دمای هوا، بیان کرد: با توجه به اینکه این هوای گرم تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت، بنابراین شرایط ایجاد و گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق دارای پوشش گیاهی استان کردستان وجود دارد.

معاون مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: برای امروز با در نظر گرفتن انتقال رطوبت به منطقه شرایط رشد ابر و بارش‌های پراکنده در برخی نواحی استان کردستان طی ساعت ظهر پیش بینی می‌شود.

او ضمن اشاره به احتمال کاهش کیفیت هوای استان کردستان طی امروز، اظهار کرد: با توجه به جریان‌های غربی طی ساعات روز امکان انتقال غبار از عراق به مناطق مرزی استان دور از انتظار نیست که این روند باعث کاهش کیفیت هوای استان کردستان می‌شود.

در حالی که معاون مدیرکل هواشناسی کردستان از افزایش دمای هوای استان کردستان خبر می‌دهد، که پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد طی یکی دو روز آینده دمای هوا در این استان به ۴۳ درجه خواهد رسید.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان، دمای هوای در سروآباد طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه به ۴۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و تجربه این وضعیت دمای در استان در این فصل از سال کم سابقه بوده است.

همچنین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که در خنک‌ترین زمان دمای هوا در منطقه زرینه از توابع شهرستان دیواندره به ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.

دمای هوای شهر سنندج امروز در گرم‌ترین ساعت به ۴۱ درجه بالای صفر می‌رسد و در خنک‌ترین ساعت دمای هوای مرکز استان کردستان ۲۳ درجه بالای صفر خواهد بود.

دنبال ورود موج جدید هوای گرم به استان کردستان، اداره کل هواشناسی استان، هشدار وضعیت زرد را در خصوص هفته جاری برای کردستان منتشر کرد.

در این هشدار آمده است که به دنبال ورود هوای گرم به استان و پایدار بودن این وضعیت تا پایان هفت جاری پیش بینی می‌شود که خطرات مختلفی از جمله احتمال آتش سوزی در مراتع استان کردستان را تهدید کند.

مهمترین مخاطرات هشدار داده شده از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان، مربوط به افزایش مصرف حامل‌های انرژی مانند آب و برق و همچنین افزایش شرایط برای وقوع آتش سوزی در مراتع به ویژه برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری است.

در این هشدار اداره کل هواشناسی استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم آمادگی ادارات و سازمان‌های مسئول، از مردم درخواست کرده است که در خصوص رعایت انرژی به ویژه آب و برق نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز