رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

رکوردزنی فوتی‌ها و بستری کرونا در استان اردبیل/ بیشترین تعداد فوتی‌ها متولد دهه ۶۰ و ۷۰ هستند

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۶:۴۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۱۷۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متأسفانه امروز شاهد رکوردزنی فوتی‌ها و بستری کرونا در استان اردبیل هستیم و این مسئله نشان از وضعیت وخیم و بسیار نگران‌کننده در استان اردبیل دارد.

به گزارش برنا،شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:متأسفانه عدم توجه مردم به هشدارهای داده شده و حضور در تجمعات و مراسمات عزاداری و عروسی به شیوع ویروس کرونا در استان دامن زده و شاهد وضعیت نامناسبی در استان هستیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز در استان اردبیل باید به شکل مناسب اجرایی شود تا بتوانیم تا ده روز آینده وضعیت را کنترل و شرایط را مساعد کنیم.

او اظهار کرد: کادر درمانی استان شرایط نامناسبی دارند و با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان و مراکز بستری باید برنامه‌ریزی اساسی برای چاره‌اندیشی برای شرایط موجود اندیشیده شود.

طبق بررسی‌های آماری بیماران فوتی مبتلا به کرونا در استان اردبیل، بیشترین تعداد فوتی‌ها متولد دهه ۶۰ و ۷۰ هستند که اکثراً دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند و همچنین تعداد فوت بانوان مبتلا  در استان، از آقایان بیشتر است.

در شبانه‌روز اخیر متأسفانه ۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل فوت کردند که متأسفانه تعدادی از جان‌باختگان در بدو ورود به بخش اورژانس بیمارستان‌ها به دلیل وخیم بودن وضعیت عمومی، جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز تصریح کرد:: هم‌اکنون ۳۱۹ بیمار در بخش ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری بوده و از این تعداد ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رضایی‌بنا گفت: از عموم مردم استان اردبیل تقاضا داریم تحت هیچ شرایطی مراسم عروسی، ترحیم و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی برگزار نشود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز