ماه های سختی در پیش داریم/ مراقب کودکانتان باشید

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۰:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۳۷۸
ماه های سختی در پیش داریم/ مراقب کودکانتان باشید
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: فرضیه مبتلا نشدن کودکان به کرونا نادرست از آب درآمده و نمونه‌های زیادی از ابتلای کودکان و حتی فوت تعدادی از آنها در کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حجت‌اله براتی اظهار کرد: راه زیادی باقی نمانده و تنها با استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می توان با کرونا مقابله کرد.

 وی  با اشاره به اینکه در موج دوم شیوع کرونا بیشتر شهرهای کشور از لحاظ تعداد بیماران به مرحله هشدار رسیده، ادامه داد: پرشدن تخت‌های بیمارستانی و خستگی کادر بیمارستان‌ها خدمات رسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تغییر چهره کرونا در هفته های اخیر گفت: در ابتدای شیوع این ویروس مطرح شد که کودکان و زنان باردار به نوعی نسبت به این بیماری مصون هستند ولی متاسفانه این فرضیه نادرست از آب درآمده و نمونه‌های زیادی از ابتلای کودکان و حتی فوت تعدادی از آنها در کشور گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: بدون شک موج بعدی این بیماری در شهریور و مهر ماه شدیدتر از موج دوم خواهد بود چون کم کم به سمت سردی هوا پیش می‌رویم و تعداد افرادی که به آنفولانزا و سایر بیماران تنفسی مبتلا می‌شوند بیشتر خواهد شد.

براتی در ادامه با گلایه از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی عده‌ای از مردم گفت: علی رغم هشدارها و توصیه‌های بهداشتی هنوز مشخص نیست چرا عده‌ای با حضور در مراکز پرتردد و شلوغ از ماسک استفاده نمی‌کنند، بدون دلیل از منزل خارج می‌شوند و سه نفره در صندلی پارک‌ها می‌نشینند و با حضور در مراکز خرید اصلا به رعایت فاصله بهداشتی توجهی نمی‌کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی مثل رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مراکز خرید و ... موضوع را با ۱۴۹۰ در میان بگذارند و با دریافت کد پیگیری منتظر نتیجه گزارش بازرسان باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز