روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۴۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۲۵۰۶
روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت (یک هزار و ۵۵۶ روستا) در این استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد فعله‌گری اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت وجود ندارد با این وجود ۱۹ کوخ در بانه که جمعیت‌های کمی نیز دارند چون در مسیر خط لوله انتقال قرار داشتند اکنون از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی از گازرسانی به ۲۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان تا سال ۱۴۰۰ اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در بانه ۱۷، بیجار ۴۹، دهگلان ۳، دیواندره ۳۱، سروآباد ۷، سقز ۵۳، سنندج ۳۱، قروه ۴، کامیاران ۲۴ و در مریوان ۳۹ روستا از گاز بی‌بهره هستند که به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

فعله گری با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید به ۶۴۹ روستا با ۷۷ هزار و ۸۲۷ خانوار گازرسانی شده بود، افزود: طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم ۶۴۹ روستا با ۴۳ هزار و ۶۱۱ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی استان پیش از دولت تدبیر و امید، ۵۸.۵ درصد بود که این میزان طی فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازهم به ۹۱.۳ درصد افزایش یافت ضمن اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این استان نیز ۱۰۰ درصد است.

فعله‌گری به برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۱۵۰ روستای استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در صورت وجود اعتبارات لازم، امسال تا هفته دولت گازرسانی به ۵۰ روستای استان انجام می‌شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۸۹ روستا است و در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز