استاندار کردستان بیان کرد:

افزایش سرعت و توسعه در طرح زنجیره فولاد و آهن اسفنجی کردستان

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۲۵۱۴
افزایش سرعت و توسعه در طرح زنجیره فولاد و آهن اسفنجی کردستان
استاندار کردستان گفت:‌ زنجیره فولاد پروژه‌ای بسیار مهم است که وعده‌ آن به مردم استان داده شده و آنها خواستار اجرای آن هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا، بهمن مرادنیا در جلسه‌ی سرمایه گذاری زنجیره فولاد کردستان و آهن اسفنجی با بیان این مطلب گفت: از دوسال پیش باید حل معارض و مجوز‌های این پروژه انجام می‌شد نه حالا که زمان اجرای پروژه است و اکنون باید جلب رضایت و توافق با کشاورزان و مردم متنفع محلی و گرفتن مجوز‌های لازم ظرف ده روز آینده انجام شود تا سرمایه گذار در نقاط تعیین شده پروژه را اجرایی کند .

وی به همراهی مردم با پروژه‌های اشتغال زایی در کردستان اشاره کرد و افزود: همیشه مردم پشتیبان طرح‌های تولیدی بوده اند و در این پروژه نیز با درنظر گرفتن خواسته‌های مردم به امید خدا معارضی باقی نخواهد ماند .

خالد جعفری معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز با اشاره به اینکه زنجیره‌ی فولاد قروه و بیجار یک پروژه ملی و دولتی محسوب می‌شود گفت: طبق عکس‌های هوایی سال ۴۷ لکه‌های شناسایی شده جزء اراضی ملی محسوب می‌شود و در صورتی که کسی در این مسیر دارای زمین زراعی است از طریق منابع طبیعی اقدام کند، اما نباید کار و اجرای پروژه به تعویق بیفتد .

سرمایه گذاری طرح زنجیره فولاد و آهن اسفنجی کردستان، بیش از هشت هزار میلیارد تومان خواهد بود و قرار است ما بین روستای شیخ تپه قروه و زاغه فولاد بیجار اجرا شود.

در پایان این جلسه مصوب شد که کار واگذاری زمین، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌ی چرای دام و تخصیص آب و عملیات حفاری چاه از امروز آغاز شود.

 

 

 

نظر شما