رئیس سازمان صمت یزد خبر داد:

منطقه‌بندی شهر یزد برای توزیع کالاهای اساسی

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۶:۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۸
منطقه‌بندی شهر یزد برای توزیع کالاهای اساسی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تقسیم‌بندی شهر یزد به چهار منطقه در راستای توزیع کالاهای تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمد رضا علمدار یزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این رابطه گفت: برای توزیع یکسان و خدمت به مردم، شهر یزد به چهار منطقه با دربرگیری ۱۱۰ فروشگاه برای توزیع کالاهای تنظیم بازار در نظر گرفته شده است.

وی که در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سخن می‌گفت، با اشاره به این که میدان شهید بهشتی در مرکز این تقسیم‌بندی قرار دارد، افزود: منطقه اول خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید رجایی، منطقه دوم خیابان شهید رجایی و خیابان فرخی، منطقه سوم خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کاشانی و منطقه چهارم خیابان کاشانی و خیابان فرخی است.

رییس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: برای هر منطقه ۲۸ فروشگاه بزرگ، زنجیره‌ای، تعاونی مصرف و فروشگاه منتخب را مشخص کردیم و برای شهرستانها نیز با توجه به نسبت جمعیتی میزان سهمیه را مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته سعی بر این بوده که کالاها را به سمت سامانه‌ای کردن سوق دهیم که به این منظور سامانه ستکا، سامانه‌ای برای نظارت بر شبکه تولید و توزیع کالای اساسی برای اولین بار در کشور در استان یزد راه اندازی شده است.

به گفته وی، این سامانه که در سال گذشته با فروش لاستیک حواله‌ای فعالیت خود را آغاز کرد، در شرایط کرونا اولویت خود را روی تهیه وتوزیع ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش گذاشت و به زودی اقلام دیگری از جمله گوشت، مرغ و شکر را نیز به صورت تنظیم بازار ارائه خواهد کرد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان افزود: تنظیم بازار شامل چهار محور تامین، توزیع، نظارت و اطلاع رسانی است که فعالیت های تنظیم بازار استان بر اساس چهار محور مذکور انجام می‌گیرد. 

علمدار یزدی گفت: مقرر شد طرح نظارتی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و چشم‌اندازی مطرح شد تا استان یزد در آینده بسیار نزدیک جزو پنج استان اول کاهش تورم قرار گیرد و در جلسات بعد، دستگاه‌های مرتبط باید مطابق این مصوبه گزارش کار ارائه دهند.

 در حاشیه این جلسه از محصولات تولیدی استان یزد در زمینه مقابله با ویروس کرونا همچون ماسک، ژل، مواد ضدعفونی کننده،گان  و دستکش بازدید شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز