در گفتگو با برنا مطرح شد:

جوانان با آگاهی وارد زندگی مشترک شوند/ نگاه خانواده ها به مقوله ازدواج تغییر کرده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲۴
جوانان با آگاهی وارد زندگی مشترک شوند/ نگاه خانواده ها به مقوله ازدواج تغییر کرده است
مشاور ازدواج ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و فرا رسیدن هفته ازدواج گفت: به جوانان توصیه می کنم برای داشتن زندگی پایدار و بانشاط با آگاهی و شناخت کامل نسبت به یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر گیتی همتی راد اظهار کرد: جوانان از شور و انرژی خاصی برخوردار هستند که ممکن است خیلی زود وابسته و عاشق یکدیگر شوند اما لازم است برای ازدواج نسبت به یکدیگر به شناختی کامل دست یابند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بحث مشاوره ازدواج جای خود را در بین جوانان پیدا کرده است عنوان کرد: مشاوره این امکان را می دهد تا جوانان با ابعاد و لایه های درونی هم بیشتر آشنا شوند و زندگی سرشار از عشق و البته منطق را آغاز کنند.

روانشناس و مشاور ازدواج از تغییر نگاه خانواده ها نسبت به امر ازدواج ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز باتوجه به بحران های اقتصادی و به خصوص مسئله کرونا، اغلب خانواده ها به این نتیجه رسیده اند که دوران سخت گیری و تجمل گرایی به سر آمده است.

همتی راد تصریح کرد: این روزها جوانان ما با مشکلات زیادی از جمله اشتغال و درآمد استاندارد برای آغاز زندگی مواجه هستند و همین عامل نقش خانواده ها را بسیار پررنگ می کند که تا چه اندازه حامی و پشتیبان فرزندان خود هستند.

وی با اشاره به مقوله مسکن که به مهم ترین دغدغه زوج های جوان تبدیل شده است گفت: برای داشتن جامعه پویا خانواده شاداب باید مطالبات جوانان را شناخت و متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

مشاور ازدواج خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل ترس جوان ها از ازدواج همین مسئله مسکن است و بهتر است با ایجاد بستر مناسب ویژه جوانان، مسکن هایی با شرایط خاص در اختیار آن ها قرار گیرد تا حداقل در آغاز زندگی دغدغه خاصی نسبت به این موضوع نداشته باشند.

همتی راد در خصوص حساسیت جوانان نسبت به امر ازدواج گفت: جوان ها برخلاف گذشته به راحتی تن به ازدواج نمی دهند و سعی می کنند تا آگاهانه طرف زندگی خود را انتخاب کنند و با یک هیجان کاذب زندگی و آینده خود را تحت تأثیر قرار ندهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها که حال روز اقتصادمان خوب نیست، خانواده ها بهتر است با فشارهای کاذب و توقع های بیهوده فرزندان خود را از ازدواج و طعم خوش زندگی محروم نکنند و چه بسیار خانواده هایی را دیده ایم که بدون کمترین توقع بیجا نسبت به هم فرزندان شان را روانه زندگی کرده اند و شاهد خوشبختی آن ها هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز