حفظ پایداری شبکه برق و روزهای بدون خاموشی در گرو همراهی هموطنان

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۸:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۳۸۸۹
حفظ پایداری شبکه برق و روزهای بدون خاموشی در گرو همراهی هموطنان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: اگر مشترکان بتوانند تنها ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، هیچگونه خاموشی در استان نخواهیم داشت و تابستان امسال را بصورت پایدار به پایان می‌رسانیم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو گفت: ساعات پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و برای حفظ پایداری شبکه نیاز به مدیریت مصرف توسط هموطنان داریم و از هموطنانمان در استان آذربایجان‌غربی درخواست داریم با توجه به افزایش دمای هوا طی روزهای آینده، تنها ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند تا مشکلی درباره پایداری شبکه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این استان تا به امروز از سهمیه بالا استفاده کرده و در محدوده قرمز قرار دارد، بیان کرد: برآورد ما این است که اگر میزان مصرف به ۱۱۳ مگاوات برسد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امروز با کاهش ۲ درجه‌ای دمای هوا، مصرف برق نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۸۰ مگاوات کمتر شده که این نشان می دهد با رعایت در مصرف برق می توانیم پیک بار مصرف برق را کاهش دهیم.

حسن‌بکلو افزود: از جمله راه‌های مدیریت مصرف برق، کنترل برق مصرفی چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶، استفاده از کولر گازی با درجه ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از نور طبیعت و کولرهای آبی با دور کند، تغییر شیفت کاری کارخانه ها بین ساعت ۱۲ تا ۱۶، خاموش کردن نوبتی برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این ساعات است که می‌تواند در ثبات شبکه و جلوگیری از خاموشی‌ها تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۴۶ حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۳۳ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: از این تعداد چاه کشاورزی سه‌هزار و ۳۰۰ چاه را از راه دور کنترل می کنیم و در ساعت ۱۲ تا ۱۶ خاموش می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: اگر ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک بار مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ خاموش شود، در این استان هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت.

نظر شما